Vi leter etter studiedeltakere!

Quotas

New Member
Hei alle sammen,

vi leter etter pålitelige firmadeltakere for en poststudie. Deltakere må ikke være nødvendigvis bedriftsledere, men skal delta med bedriftsadressen. Vi måler forsendelsestiden av brev i Norge. Kanskje noen er interessert i å bli med? Du får selvsagt en godtgjøresle.

Oppgavene er:

• å sende 6 – 10 brev om uken til andre deltakere
• å motta 3 – 6 brev om uken fra andre deltakere
• å taste inn datene fra de mottatte og avsendte brevene på websiden vår
• å sende de mottatte brevene tilbake til oss i en bilagt returkonvlutt en gang i uka

Studien gjennomføres kontinuerlig. Selvfølgelig kan du stoppe med deltakelsen til enhver tid, men vi gleder oss om vi kan regne med deg langsiktig.
Til gjengjeld for deltakelsen får du bonuspoeng som kan innløses i forskjellige premier (f.eks. paypal –betaling eller et universelt gavekort)med en verdi av omtrent 300 NOK som firmadeltaker for hver måned.
Mer informasjon om studien finner du på www.brevkvalitet.com. Hvis du er interessert i deltakelsen er du velkommen til å registrere deg på samme webside.
Har du flere spørsmål om studien er du velkommen til å skrive en e-post til panel@quotas.de.

Vi ser frem til å høre fra deg,
Quotas Team

picxx

WF 09
Trodde ikke pyramider var lovlige å markedsføre her på WF?

picxx

WF 09
Får meg til å tenke på barndommens kjedebrev-farsott dette her. Hvor blir det av brevene som er til overs, differansen mellom 3-6 og 6-10?

dues point!
Trekk for at det tok lang tid før du så kobling ;)

hansson

Langveisfarende
Noe skal jo pyramidemeisteren leve av, ja. Men ser nå at det er Posten Norge som har hyret inn tyskerne til å gjøre dette. Forbausende at de ikke kan måle dette selv ved hjelp av strekkoder eller annen merking av brevene fra de går ut fra avsenderpostkontoret og til de leveres av postbudet. Virker som poenget er å se om brevene blir liggende for lenge på postkontoret før de faktisk sendes til distribusjonssentralen.

picxx

WF 09
Har rapportert TS, dette er bare bull!

Mvh

Samcro

Jeg hadde en bedre nachosmiddag med TS etter dette innlegget.
Synes du kødder det til nå Travellingman uten grunnlag for eller dokumenterte tunger som ikke sleiket i takt. Personlig liker jeg de som går i takt. Ok, nachosmiddagen var ikke såå god, hehe.

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Nei, dette er faktisk ikke tull. Vi har hatt en egen deal med dette firmaet og levert utallige privatpersoner som tester postsendinger for Posten Norge.

Jeg gjør det selv faktisk, og noen kroner ekstra i kassen for en minimal jobb tar jeg gjerne med meg.

Hvem er oppdragsgiver for denne studien, og hva er formålet?

Oppdragsgiver: Posten.
Formålet: Måle forsendelsestiden av brev i Norge.

Trodde ikke pyramider var lovlige å markedsføre her på WF?

Hvordan i alle dager kan du anta at det er snakk om en pyramide? Man får tilsendt en konvolutt med brev som sendes uka etter, samtidig mottar man brev. Alt registrerer man på en nettside, ferdig med det.

Får meg til å tenke på barndommens kjedebrev-farsott dette her. Hvor blir det av brevene som er til overs, differansen mellom 3-6 og 6-10?

Virker som om noen tror det er snakk om få folk som sender brev til hverandre. Man mottar og sender forskjellig antall brev hver uke - skulle nok tro at matematikken går opp til slutt, men det hender jo at brev ikke kommer frem eller at folk som er med glemmer å sende.

Vi har som sagt skaffet en rekke privatkunder til Quotas som gjør en jobb for Posten. Såvidt meg bekjent, godkjennes heller ikke alle nye kunder. Bosted osv. avgjør hvem som skal med i "studien" (som nettopp er en sjekk fra Posten sin side på postgang og hvor brevene egentlig tar veien). Brevene inneholder noen ganger RFID-brikke, andre ganger ikke.

Men nå skal vel kanskje dette heller bli en fjasetråd, så da gidder jeg ikke skrive mer i denne omgang. Siden jeg selv har vært med på dette siden i høst, må man gjerne spørre meg.

Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Jeg stusset også over hva dette kunne være da jeg leste startinnlegget. Bra at du bekrefter at det er seriøst, Rune. Men det må kunne sies at trådstarter burde ha redegjort litt nærmere for bakgrunn og for oppdragsgiver, enten i sitt innlegg eller på websiden det linkes til, det er ikke rart at en kommer på tanken om kjedebrev eller lureri i en eller annen form.

Nå vel, i tilfelle jeg har lyst til å melde meg på, har du tillatelse til, eller lyst til, å bekrefte at det stemmer at det er ca. 300 kroner måneden i gavekort en kan regne med å tjene? Det ser ut til at en skal gjøre dette gjennom sitt firma, da er det vel strengt tatt næringsinntekt også. Går ca. halvparten i skatt, så skal en ikke jobbe så mye før det har lite for seg å være med.

Vel, i alle fall skal en bruke bedriftsadressen står det, det er altså sending til/fra bedrifter de ønsker å måle kvaliteten på? Så hvis firmaadresse = boligadresse er det kanskje uinteressant for oppdragsgiveren?

Edit: Godtgjørelse over kr 1000 per år er jo skattepliktig uansett, og 300 * 12 = 3600. En skal ikke jobbe så mange timene med dette hvis det skal være interessant.

Sist redigert:

picxx

WF 09
Hvordan i alle dager kan du anta at det er snakk om en pyramide? Man får tilsendt en konvolutt med brev som sendes uka etter, samtidig mottar man brev. Alt registrerer man på en nettside, ferdig med det.

Nei, si det.... :eek:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg stusset også over hva dette kunne være da jeg leste startinnlegget. Bra at du bekrefter at det er seriøst, Rune. Men det må kunne sies at trådstarter burde ha redegjort litt nærmere for bakgrunn og for oppdragsgiver, enten i sitt innlegg eller på websiden det linkes til, det er ikke rart at en kommer på tanken om kjedebrev eller lureri i en eller annen form.

Nå vel, i tilfelle jeg har lyst til å melde meg på, har du tillatelse til, eller lyst til, å bekrefte at det stemmer at det er ca. 300 kroner måneden i gavekort en kan regne med å tjene? Det ser ut til at en skal gjøre dette gjennom sitt firma, da er det vel strengt tatt næringsinntekt også. Går ca. halvparten i skatt, så skal en ikke jobbe så mye før det har lite for seg å være med.

Vel, i alle fall skal en bruke bedriftsadressen står det, det er altså sending til/fra bedrifter de ønsker å måle kvaliteten på? Så hvis firmaadresse = boligadresse er det kanskje uinteressant for oppdragsgiveren?

Edit: Godtgjørelse over kr 1000 per år er jo skattepliktig uansett, og 300 * 12 = 3600. En skal ikke jobbe så mange timene med dette hvis det skal være interessant.

Jeg er registrert som privatpersoner og tjener vel kanskje 150-200 i måneden. I og med at det ser ut til at bedriftskunder mottar og sender flere brev, vil nok inntekten være noe høyere. Siden utbetaling skjer via gavekort eller Paypal, er det kanskje ikke alle som er like interessert i å oppgi slike småsummer i regnskapet? ;) Så lenge det er snakk om et firmanavn og postnummer er interessant for firmaet, tipper jeg det ikke spiller noen rolle om det er snakk om en boligadresse. Men dette vet jeg ikke sikkert.

Her er forøvrig artikkelen vi publiserte i november 2012: Hjelp Posten Norge med å bli bedre - og tjen penger samtidig! | Gjerrigknarkens blogg.

Steve Cash

Medlem
Takk for nyttig info, Rune. Nei, jeg ser også helt klart at de fleste nok gir blaffen i å oppgi slike småbeløp. Jeg skal ikke spekulere på hvor stor faren er for at noen oppdager det, men dette firmaet er i prinsippet forpliktet til å sende lønns- og trekkoppgave for beløp over kr 1000 pr år. I så fall vil det jo stå på forhåndsutfylt selvangivelse. (Og jeg som har valgt et yrke der en må gå på den smale sti for å beholde autorisasjonen, må bare forholde meg til det. :))

@Kluften: Er ikke dette langt på vei jobbmarkedet, selv om det er en veldig liten jobb?

Topp