Vanskelig å styre metatags i wordpress!

tulling99

Medlem
Jeg har en side som kjører wordpress, all in one seo pack, og bloggdesigns ONE theme.

Jeg finner det umulig å få 100% frihet til å bestemme selv hva meta-taggene skal inneholde. Jeg vil jo ha egne metatagger for description og keywords for hver enkelt post og kategoriside. SEO pack er ok slik, men wordpress bruker jo undertittelen på bloggen som description på ALLE sider på hele bloggen, slik at SEO pack sin description blir nr. 2. VIl jo ikke ha 2 desciption.

SEO pack er ok på velge egne keywords og. Men wordpress har også en egen metatag for keywords som er på alle sider. Denne er alltid tom! Jeg vil egentlig bare fjerne wordpress sine metatagger slik at jeg kan bruke kun seo pack sine.

Noen forslag?

Keanu

Geek
Dette er på grunn av themet. AIO-SEO legger inn egne meta-tags (keyword og desc), og hvis themet har default tidligere vil den bli gjeldende. Om du vet du bruker AIO-SEO på siden, kan du fjerne de fra temaet.

picxx

WF 09
Gå inn i header.php i themet ditt og slett description og keywords taggene.

i-net

WF 09
Har nylig lurt på en ting som passer perfekt å spørre om i denne tråden (Det er relevant!): På sider jeg har så ser ja at All in one seo pack ikke genererer noe meta-description for "tag" sider. Er dette i det hele tatt mulig? Altså for alle nettside/tag/nøkkelord sider?

picxx

WF 09
Vet ikke helt hvordan du har valgt å sette det opp, men på tags bruker jeg canonical url's med noindex. Dette for å slippe duplisert innhold, da jeg bruker dofollow på kategorier.
d.v.s. i all-in-one vil det bli link rel="canonical" href= istedet for evt. desc. og keywords.

Topp