Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valg av leverandør og teknologi ved opprettelse av støre webside

MrQuiet

New Member
Hei,

Vi skal opprette ny webside. På websiden skal vi hente og poste informasjon fra flere lokale systemer - les SQL-databaser - og eksterne systemer. De eksterne og interne systemene er utviklet på .net

Er det mulig å lage en webside basert på PHP / Wordpress som håndterer integrasjon fra andre systemer sømløst? Hva slags utfordringer kan man møte på?

Er det noen som har tips om større utviklingsselskap (PHP/Wordpress) som har denne kompetansen?

Jeg ser at det egentlig ikke er mange .net -brukere på .net forumet, så jeg spør også her om det er noen som kjenner til noen større utviklingsselskap (.net) som har denne kompetansen?
 

xdex

Medlem
Hei,
Er det mulig å lage en webside basert på PHP / Wordpress som håndterer integrasjon fra andre systemer sømløst? Hva slags utfordringer kan man møte på?

Absolutt, ta vekk ordet Wordpress, da dette egentlig ikke er relevant i det hele tatt. PHP er det du skal bry deg om, og alle seriøse aktører i dag støtter en form for API. Du forteller ikke så mye mer enn at dette er snakk om en integrasjon, og det blir derfor vanskelig å svare bedre.

Det kan også være svært arbeidskrevende, og tidskrevende, dersom integreringen du skal lage, ikke har noen opplagt API løsning. Det er derfor viktig å sjekke om det som skal integreres kan gjøres på en enkel og smidig måte.

Du bør også tenke litt på om Wordpress er den rette løsningen, det er lett å komme i gang, men det kan by på enkle utfordringer underveis, men dette er det umulig å si noe om i ditt tilfelle. Har selv jobbet mot integreringen mot flere systemer, vare lager, parkeringsplasser, billettsystemer o.l. alt blir hentet inn i Wordpress, gjennom egenutviklet plugin.

Wordpress er motoren, malen er bilen, og alt du legger til vil være tilleggsutstyret! Men er det nødvendig med ryggekamera eller automatisk parkering i en Yaris? Regner med at du forstår hva jeg mener ;)
 
A

aabbcc

Guest
Er det noen spesiell grunn til at dere ikke skal bruke asp.net også her? Jeg vil tro at det forenkler den lokale integrasjonen betraktelig fremfor å bruke php, hvis alt annet er .net.

aa
 
Topp