Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Valg av farge på annonse iforhold til tekst?

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hei hei!
Har nå ferie fra jobb og jobber derfor med nytt nettsted.

Sitter nå med farge sammensettingen av innholdet og Adsense.
Fikk et nyhetsbrev fra Adsense for en tid tilbake hvor de anbefalte å bruke forskjellig farge fra tekst og annonsen.

Føler selv at det passe mye bedre med den blå hva sier dere om det?

hvilkenfarge.png


Grunnen til at jeg har gjemt unna tekst og innhold vet jeg ikke helt sikkert men det er en side jeg gjerne vil gjøre ferdig før den offentlig vises for alle :)

Edit:: Vet ikke hvorfor det står om kredittkort på annonsene da siden ikke har noe om kredittkort på seg.. har heller ikke søkt på dette den siste tiden ?

//Julian
 
Ja, enig i at den blå ser bedre ut (og den har en mer lettlest font enn den øverste - Arial?). Synes selv at det er en fordel at fargene i annonsene går igjen ellers på nettsiden slik at annonsen blir integrert i innholdet. Når annonsefargene bryter med nettsidens øvrige farger, synes jeg at annonsen roper ut "reklame - ikke bry deg om meg". Altså - Den blå synes best, og jeg ville ha brukt samme blåfarge i noe (ikke nødvendigvis mye) av layouten av nettstedet.
 

Tonny Kluften

Administrator
Blå er jo linkfargen på Internett, basta, og derfor effektiv.
Har Adsense begynt å anbefale forskjellig farge på tekst og annonse nå? Før var det motsatt, å la annonseteksten bli en del av innholdet var hovedbudskapet. For meg fungerer det ihvertfall å la annonselinkene ha samme farge som resten av teksten.
Men test det da vel.
 
Topp