Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utetemperaturen, hvordan påvirker den besøk på dine nettsider?

Tonny Kluften

Administrator
18-27 mai 2011 - gjennomsnittstemperatur på 11 grader
18-27 mai 2012 - gjennomsnittstemperatur på 18 grader

Hvordan har det påvirket besøk på nettsidene dine? På noen av mine har trafikken gått ned med 30-40% mens på andre ser jeg ikke så stor forskjell.

Nå blir det spennende å se hva som skjer når det ikke er så varmt lenger.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nå snakker du om gradene der du bor antar jeg. Norge er et langstrakt land med meget variert vær, så det er vel ikke så lett å pinpointe dette hvis man ikke også har geografisk plassering med i statistikken.
Eksempelvis snør det i Tromsø i dag, noe det forøvrig gjorde for et par uker siden og....mens det har vært en ganske ok dag på østlandet. ;-)

Samtidig som man sammenligner disse tallene bør man kanskje se på hvor stor andel man har på mobile plattformer kontra sist periode. Man vet jo at den generelle bruken av mobile plattformer er gått opp.
 

Britta

stoffdronning
Sommer på Sørlandet. ;-)
Ellers shopper damene på ferie heller i stoffbutikkene enn på nettet og jeg vet at det blir nesten ikke salg i juni/juli. :-/ Dessverre. Men har ikke funnet noen mulighet å påvirke det...
 

zapotek

Medlem
Sommer på Sørlandet. ;-)
Ellers shopper damene på ferie heller i stoffbutikkene enn på nettet og jeg vet at det blir nesten ikke salg i juni/juli. :-/ Dessverre. Men har ikke funnet noen mulighet å påvirke det...

Det er vel ingen annen mulighet enn at vi streiker da. Norske webmastere krever 4% økning i nettbruk!!! :D:D:D Hvem er med meg?

Våre øvrige krav:

20% nedgang i bruk av håndholdte enheter.
Lovforslag mot bruk av ad-block.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg ser stor oppgang i dag på sider med matoppskrifter. Tydelig at folk ikke bruker tid på kjøkkenet når det er som varmest.

Du burde kanskje se på hvilke oppskrifter det faktisk søkes på. Kan tenke meg at alt med "grill" søkes mye mer etter på sommeren, sammenlignet med f.eks rundt jul. På samme måte vil neppe oppskriftene for sylte være så innmari populære i juli.

Jeg er overbevist om at de fleste sider vil ha elementer som kan gjøre dem helårs-aktuelle, men det krever naturligvis at man tenker bevisst på det :)
 

JoachimO

Medlem
Merker absolutt at det har vært knallvær sist uke. På Mobilfakta.no falt traffikken jevnt hele uka og endte på Søndag 27. med 50% mindre besøk enn Mandag 21. Så tok det seg opp til normalen igjen i går.
 
Topp