Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Utestenge besøkende på nettside?

Hei

Jeg har en nettside som hovedsakelig retter seg mot et begrenset geografisk område på Romerike (i Viken) og irriterer meg grønn over at 99% av alle treff i loggen kommer fra alle andre steder, og 99% av disse igjen er sannsynligvis bare spam eller forsøk på kompromittering av nettstedet (hacking).

Et eksempel er; "111-64-15-51.instances.scw.cloud" som sikkert fyller omtrent halvparten av loggen min nå + en haug med kinesiske og russiske besøkende. Jeg bruker allerede en par-tre sikkerhetsutvidelser så jeg er ikke overveldende bekymret for sikkerheten, men det er bare utrolig irriterende, så hvis jeg kan bli kvitt disse på noen måte hadde jeg satt stor pris på det.

Hva ville dere gjort? Blokkere dem enkeltvis, eller utestenge "hele verden" med unntak av *.no, *.se og eventuelt *.dk?

Ser for meg at hvis jeg blokkerer "hele verden" vil jeg kanskje få problemer med Googles roboter, og man vet jo aldri hvor enkelte av kundene mine har hovedkontor ...
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du kan sikkert blokkere noen få server farms - scaleway, digital ocean, aws, hetzner.. men med mindre du har kapasitetsproblemer er det du er ute etter vel egentlig mest å holde det bort fra din analytics?
Etter hva jeg har forstått er f.eks. fail2ban på vei ut siden alle attacks er distribuert over utallige ip-adresser.
 
Ja, det er
... men med mindre du har kapasitetsproblemer er det du er ute etter vel egentlig mest å holde det bort fra din analytics?

Ja, ene og alene for å holde den litt "ryddig". Ikke noe annet. Bruker allerede Limit Login, Wordfence (gratisversjonen) og iQ Block Country på backend-delen (alt stengt utenom Norge). Men de dukker likevel opp i loggen, bare at de blir avvist, så jeg må vel bare leve med det :D
 
Topp