US dollar-sedler kjøpes

appelsin

Medlem
Jeg drar til USA den 29.2.2012 og skal bli værende der noen måneder. I den forbindelse kunne det vært greit å hatt noen dollarsedler.

Er det noen som har USD 1000 i kontanter så kan vi veksle? Bankene legger på et valutapåslag på 1,75 % og diverse uttaksgebyrer, så her kan vi begge spare noen hundringser :)

RipZ

Medlem
Ingen gebyrer hos Forex......

Men de har da et betydelig valutapåslag. 9% kjøp-salg spread, noe som betyr at man betaler ~4,5% mer i forhold til virkelig kurs.

Det er dyrt å betale for mye. Man kommer gjerne gunstigere ut med et uttaksgebyr.

Tips: Ta ut cash i USA i minibank om banken ikke belaster deg for et betydelig uttaksgebyr. Minibankene i USA tar ofte noen kroner for å gi deg penger, men det finnes noen (JP Chase f.eks) som ikke gjør det.

Hilsen en som har bodd i USA.

Msites Ltd

Livsnyter
Men de har da et betydelig valutapåslag. 9% kjøp-salg spread, noe som betyr at man betaler ~4,5% mer i forhold til virkelig kurs.

Det er dyrt å betale for mye. Man kommer gjerne gunstigere ut med et uttaksgebyr.

Tips: Ta ut cash i USA i minibank om banken ikke belaster deg for et betydelig uttaksgebyr. Minibankene i USA tar ofte noen kroner for å gi deg penger, men det finnes noen (JP Chase f.eks) som ikke gjør det.

Hilsen en som har bodd i USA.

Har som regel fått best kurs på flere valutaer hos Forex kontra andre banker.....

looper

Medlem
Bare det å stikke inn kortet i en ATM koster penger i USA.
Kronen står jo sterkt nå så en fin tid å ta turen over dammen=)

appelsin

Medlem
hva med å bare ta ut penger i en minibank når du kommer dit?

Jeg tenkte å spare noen hundrelapper på gebyrer og valutapåslag. Bankene tar 1,75 % valutapåslag + gebyrer, både i Norge og i USA. Tilsammen utgjør det ett helt års banksparing. Tenkte jeg kunne kutte dette ved å kjøpe valuta direkte av folk, men jeg innser at det ikke er noen som har større kvanta med valuta, med mindre man driver lyssky virksomhet :)

Så da må jeg bite i det sure eplet og betale til banken.

i-net

WF 09
ja. syns sjansene dine i utgangspunktet for at noen her på wf tilfeldigvis skulle ha $1000 liggende å slenge, var i overkant optimistisk hihi..

men artig at du spør, for kunne trengt det samme selv. men dollaren skal visstnok (forhåpentligvis) fortsette å svekke seg mot krona fremover :) lykke til.

Sist redigert:
Topp