Upgrade av win7 home til proff nødvendig?

Britta

stoffdronning
Heihei,

siden jeg fremdeles er den som sitter med XP Pro SP3 :D har jeg jo ikke fått med meg noe ang. Win7, hørte at 8 kommer snart??

Er det nødvendig å oppgradere fra Win7 home til professional?

Lurer bare fordi jeg er på jakt etter en ny bærbar - som kommer til å bli en Samsung (som ikke fantes i Norge for 6 år siden da jeg kjøpte sist, dermed ble det Dell som hadde matt skjerm som eneste, men Dell er så mye dyrere enn Samsung sine).

Og hvis jeg egentlig ikke ha behov for å ha en proff-versjon kan jeg spare de pengene.

Jeg vet jeg kommer til å hate den nye pc-en uansett en stund - alt nytt og annerledes *rofl*. Og masse data som skal overføres fra den gamle og så skal det ryddes før jeg koperer og så må jeg sikkert finne et eller annet av freeware siden mine versjoner er dødsgammel. :)
Pluss at jeg sikkert ikke trenger halvparten av det jeg har av små hjelpeprogrammer fordi windows 7 kan det meste, hehe....

Ps. Falt for samsung np550p5c :rolleyes:

Takk og hilsen, Britta - som snart har et 5,5m langt bord med en 1m symaskin på :D

kek91

Webutvikler
Det viktigste er vel egentlig at Home versjonen støtter ikke harddisk kryptering, det gjør Professional. Vet ikke hvor viktig det er for deg da... kanskje mest nyttig for de som er mye ute og reiser eller har en vane for å miste PC'n sin.

Ellers er det noen andre småting som Home ikke har, men det er ikke ting jeg ville brydd meg om. F.eks. backup til nettverk, men det blir nesten ikke brukt allikevel da de fleste personer bruker enten ekstern harddisk eller diverse tjenester på internett (cloud backup)

Du kan nok trygt gå for Home versjonen :)

Les artikkelen her: Windows 7 Home Premium vs. Windows 7 Professional - Windows 7 - PC World Australia

zapotek

Medlem
Det viktigste er vel egentlig at Home versjonen støtter ikke harddisk kryptering, det gjør Professional. Vet ikke hvor viktig det er for deg da... kanskje mest nyttig for de som er mye ute og reiser eller har en vane for å miste PC'n sin.

Kan alltids bruke gratisprogrammet Truecrypt, som er MEGET bra.

Topp