Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Uniweb + hostgator

Chiron

New Member
Hei

Jeg har anskaffet et domene hos Uniweb og ønsker at dette skal linkes til et webhotell hos hostgator. Har forstått det slik at en må gjøre endringer i dns valg hos uniweb for at dette skal fungere. Er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem og hvilke settings som må gjøres. Er det bare å bytte ut ip adresse? og tar det eventuelt lang tid før endringer trer i kraft?
 

Travellingman

Nettgrunder
Du må finne navnetjenere på Hostgator kontoen(cPanel) din og legge de inn i Uniweb kontrollpanelet ditt. Kjenner ikke til panelet på Uniweb men det skal ikke ta mange timer før endringene trer i kraft.
 

Steve Cash

Medlem
Jeg gjorde det samme hos Uniweb for to uker siden. Som Travellingman sier, så tok det ikke mange timene.
Du logger inn på kontrollpanel, trykker enten på arkfanen DNS eller DOMENER, begge fører til målet. Under DNS kan du trykke på Adminstrer DNS for aktuelt domene. Da kommer du til en tabell, og der bytter du ut ip-adresse i ønskede linjer.

Ettersom jeg ikke er så stø på dette, så tok jeg en PrintScreen og lagret bildet før jeg endret, så jeg kan komme tilbake den dagen jeg skal flytte igjen. Det finnes muligens en oversikt med historikk, men ta bilde likevel hvis du ikke har skikkelig peiling. (Dette var muligens veldig naivt og uteknisk forklart, men det får stå sin prøve.)
 

Steve Cash

Medlem
Bra, da trenger du ikke min forklaring, som jeg tastet på mens du la inn din, men jeg lar den ligge likevel, i tilfelle flere lurer.
 
Topp