Unikt produkt, trenger produsent

Beergear.no

Medlem
Har kommet over et produkt som jeg har stor tro på kan selge godt i Norge i årene som kommer.
Utfordringen er at dette er et forholdsvis stort produkt. Så å importere det fra USA (som er det eneste landet jeg vet det eksisterer) er lite aktuelt.
Da kommer frakt kostnader pr enhet på mer enn det produktet koster.

Med andre ord, jeg må få noen/en fabrikk i Europa (helst i Norge) til å produsere det for meg.
Er det noen som har erfaring med slikt? Tips om hvordan man går frem?
Produktet er i aluminium.

Beergear.no

Medlem
Det er standard mål på produktet. Samme mål i hele verden. Ellers er det ikke godkjent.
Det du foreslo der er sikkert en veldig bra ting, men høres veldig dyrt ut.
Ser vel mer etter en "fabrikk" som kan være med å brainstorme litt rundt produktet, for så å lage det.
Produktet er ikke veldig avansert. Det er en konstruksjon i tre eller aluminium med to fjærer som kan spennes opp.
Mange produserer det i tre, men jeg ønsker altså aluminium :)

Beergear.no

Medlem
Jeg importerer en del varer fra Kina og har ikke klart å finne det der.....
Det må jo sies å være et nisje produkt for spesielt interesserte.

Selv i USA er det mange som lager dette på "hobby basis" foreløpig og har 2-4 ukers leveringstid.
Noe av tanken bak dette, om det blir noe av, er å lage sitt eget merke i Norge.
Skulle jeg få til det ønsker jeg å selge det som grossist og til sluttbruker.
Siden jeg ikke sitter på "en formue" og heller ikkener villig til å satse hus og bil, vil jeg nok også være avhengig av å produsere f. Eks 10 stk i første omgang, 20 neste gang osv. Etter det lille jeg har sjekket så langt så kan jeg nok få solgt 5-10 stk med en gang. Og da vil reklame effekten jeg får være utrolig stor.
De som vil kjøpe er de første som driver med dette i Norge.
De har importert en stk fra USA men syns det ble dyrt og tungvint.
Pr i dag holder de kurs med dette produktet og mange kursdeltagere vil gjerne kjøpe det.

Nå har jeg i løpet av kvelden blitt satt i kontakt med en som vist nok har produsert ting for større selskaper på bestilling. Blir spennende å høre hva han syns om ideen....

Mortenxx

Medlem
Hvilken prisklasse er det snakk om på dette produktet?
Og hvor "komplisert" er det når det gjelder antall deler, antall arbeidsoperasjoner og slike ting?

Fabrikker produserer aller helst i store serier, blant annet for å fordele kostnader med innstilling av verktøy på flere enheter. For produkter i høy prisklasse godtar de vanligvis færre antall i en serie, f.eks. helt ned til 10 enheter (men dette er et sjeldent lavt antall). Vanligvis bestiller de også deler fra andre produsenter, dvs. at de må forholde seg til andre produsenters standardpakninger på deler.

Jeg vet omtrent hvordan industribedrifter tenker når det gjelder produksjon, og vet stort sett også hvilke avdelinger i bedriften et produkt må innom før det er ferdig produsert. Det dreier seg kun om overfladisk kunnskap, men jeg har hatt enkelte industribedrifter som kunder for flere år siden.

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er standard mål på produktet. Samme mål i hele verden. Ellers er det ikke godkjent.
Det du foreslo der er sikkert en veldig bra ting, men høres veldig dyrt ut.

Vel, for å produsere noe vil nok sannsynligvis fabrikken trenge tegninger samme hva, samme hvor standardiserte målene er, men det er jo litt vanskelig å si ting sikkert uten å vite noe mer. I alle fall koster det helt garantert ingenting å spørre :)

Ser vel mer etter en "fabrikk" som kan være med å brainstorme litt rundt produktet, for så å lage det.

Det er mulig du kan ta det rett til fabrikken, i såfall er det bare en industridesigner der som vil gjøre jobben du beskriver (brainstorming rundt produktet - altså utvikling/design) i stedet ;) I såfall ville jeg ha spurt både han jeg tipsa deg om (og kanskje noen flere) om hvor mye de skal ha for å lage de nødvendige tegningene og evt litt utvikling, og det samme til fabrikken - da både produksjon+design/utvikling, og kun produksjon. Så ser du hva som lønner seg :)

Beergear.no

Medlem
Har tegninger og bilder av ferdige produkter.
Det er heller ikke noe som haster enormt,
så det er mulig jeg bruker desember til å finne ut av ting,
og eventuelt setter i gang i januar.
Om det ser ut til å kunne bli et lønnsomt prosjekt.

Topp