Turistattraksjoner.no

PIP

Medlem
Da har jeg fått satt opp min lille reise- og ferieside. Det er riktignok mye som gjenstår men dette er en "mal" for hvordan jeg tenker meg siden. Det er begrenset hva man rekker på 24 timer. Kom gjerne med tilbakemeldinger! ;)

PIP

Medlem
Jeg liker ideen kjempegodt, flott.

- Wikipedia-materale vil ikke få deg opp i Google SERP.
- Sidebar vises feil på attraksjonene.
- Bruk f.eks. pluginet "Simple Lightbox" for å vise bilder.
- Vurder å bruk Adsense tekstlinker øverst i sidebar (etterligner en meny).

Takker og bukker! :)

01. Skal inn med mer og utfyllende tekst på alt sammen med samme struktur på alle sider. Dette er bare en start for å se hvordan ting blir. Jobber med saken. ;)

02. Hvilken Browser? Hva er feil? Ser riktig ut for meg...

03. Hva er fordelen med Simple Lightbox?

04. Adsense tekstlinker som etterligner en meny? Har aldri vært borti? Hvor finner jeg det? ;p

zapotek

Medlem
Jeg likte denne også PIP. Som Tonny sier så kommer du ingen vei med klipp og lim innhold. Skal du ha søkemotortrafikk må du skrive all teksten selv.

Liker veldig godt konseptet, og layouten. Ettersom dette bare er et utkast/en mal, regner jeg med at wiki-tekstene endres? (og Akropolis bør arkiveres under "Hellas"). Dette kan bli en hit og et populært oppslagsverk for reisende på jakt etter nye inntrykk! Lykke til.

PIP

Medlem
Takk for tilbakemeldningene! :) Jeg skal selvsagt få skrevet teksten om slik at den blir mer leservennlig også. Dele den inn i strukturerte avsnitt og kategorier. Akropolis kommer inn under Hellas... selvfølgelig :D Nå har jeg også fått lagt inn ratingresultatet for hvert enkelt reisemål på forsiden. Men man må inn på "artikkelen" for å stemme. Alle reisemål for egen google-kartbeskrivelse og flere bilder. Pluss en del andre funksjoner som jeg for øyeblikket holder litt for meg selv... ;)

Tony J

Alle skal få
Den store svarte headeren på toppen der du har logoen din ville jeg ha endret til noe med mere farger, kanskje noe som beskriver siden din. :)

peterandrej

pensjonert moderator
Synes ikke konseptet er godt i det hele tatt. Etter et WF-prosjekt med reisesider for noen år siden finnes det dritmange sider på norsk skåret over nøyaktig samme lest. Dette var faktisk et problem da jeg trålet nettet som en gal i sommer for å finne ut hvor jeg skulle bo i USA. Støtt og stadig ramlet jeg inn på disse sidene som ikke inneholdt NOE nyttig overhodet. Tekster skrevet på fire minutter etter samlebåndsprinsippet uten tanke på kvalitetssikring. Det var faktisk intenst irriterende å måtte prøve å unngå alle disse tullesidene fra dette prosjektet.

Det jeg derimot hadde ØNSKET var PERSONLIGE reiseerfaringer. Hvorfor lager dere ikke sider om steder dere faktisk har besøkt og som dere vet masse om? Og hvorfor nisjer dere ikke dette området? Jeg skulle f.eks bo like ved Rockefeller senter i New York. Da var jeg helt ærlig veldig ute etter reiseskildringer fra akkurat DETTE spesifikke området. Spisesteder, hoteller, gangavstand til Broadway, gangavstand til Subway, kriminalitet, trafikk, hvor er det enklest å stoppe en drosje, osv. Dette finnes det INGEN sider om, fordi alle lager generelle sider av typen "USA er et spennende landsom passer hele familien".

Gi meg innhold jeg ikke finner på Wikipedia og Tripadvisor!

PIP

Medlem
Det var den tabb-saken som laget problemer for meg med høyremargen. Får se om jeg finner ut av det. Hvis ikke får jeg gjøre det "enkelt og greit" ;) Fargene i toppen skal endres Tony. ;)

Topp