Trenger råd om sortering av kategorier ...

Hei

Begynner så smått å bli "varm i trøya" hva Wordpress angår, og lurer litt på å sette opp en slags "fotoblogg/fotoalbum" og tenkte sånn halvveis å bruke Wordpress til det.

Dog er det et par småting jeg ser kan bli en utfordring, og det er hvordan jeg bør sortere dem kategorisk. Eksempelvis har jeg bilder av alt mulig rart, alt fra trafikkulykker og branner til natur, dyr og mennesker, for å nevne noe.

Nå er det sikker greit å lage kategorier som heter f.eks:

- Mennesker
- Kjøretøy
- Sport
- Presse
- Ulykker
- osv osv ...

Men hva skjer dersom et bilde "passer" i flere kategorier? Eksempelvis kan et bilde fra et billøp passe inn under både "presse", "kjøretøy" og "sport" på en gang.

Noen tips om hvordan jeg bør løse dette?

Mvh Dan

Hehe, ja, hvis man bare visste hva man skulle lete etter :)

Har dog funnet ut at jeg kan opprette en kategori, og så ha underkategorier under denne igjen. Problemet er at disse underkategoriene dukker opp på førstesiden sammen med alle de andre, og da forsvinner jo noe av vitsen.

Sitter ellers nå og blar meg gjennom x-antall fotoblogger, og begynner så smått å danne meg et bilde av hvordan jeg vil ha det ...

Mvh Dan

Msites Ltd

Livsnyter
Du kan også legge opp din egen meny i wordpress.

Appearance > Menus ......der kan du lage din egen meny! Da slipper du alle underkategorier hvis du ikke vil ha det.

Ellers ville jeg nok brukt tags til å kategorisere bilder hvis du har veldig mange kategorier!

Bruker Wordpress 3.0.5 med Twenty Ten på norsk, så det er vel relativt "up-to-date" vil jeg tro.

Har dog testet å lage en egen meny, men den gjorde stort sett ikke annet enn å erstatte den som allerede ligger der, og da jeg er ganske så fornøyd med hvordan jeg har tilpasset den tror jeg bare jeg lar tingene være som de er så lenge.

Så får jeg heller bare legge ut albumer fortløpende under kategorien "foto" og så heller sortere dem der med stikkord. Tror folk flest vil forstå den strukturen. Hvis ikke får jeg legge inn en "bruksanvisning" under "om sidene" ... :D

Mvh Dan

TorsteinO

Art Director & grunder
tjah... er jo masse bra themes som ikke er oppdatert, tåpelig å droppe dem bare fordi de ikke har støtte for den nye menyen innebygget. En ting er at det er relativt enkelt å legge inn, en annen er at det *egentlig* ikke er alle som har behov for den.

Men ja, twenty ten har naturligvis støtte for det, det var vel i det hele tatt det første themet som kom ut med denne funksjonen.

Topp