Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger litt css-hjelp..

Marita

ordleker
Smarte Tips! | så er det under artiklene en "boks" med "Read more"..

Hvilken fil skal jeg gå igjennom og hva skal jeg endre på for å;

1. Endre det til "Les mer"
2. Få den boksen til å være på høyre side istedet for venstre?
3. Hvor endrer jeg fargene? Vil ha hvit bakgrunn på boksen, svart tekst, og grå bakgrunn og hvit tekst når man tar musa over
4. Fins det noen måte å gjøre sånn at den boksen alltid vil være helt nederst til høyre i ingressen? Som nå, så er den rett under teksten og blir plassert avhengig hvor mange ord som er der.. - hvis dere ser på de to nederste f.eks, så er det ikke på lik høyde, syns det ville blitt mere profft om de var på samme høyde.
 

Keanu

Geek
1.
Mest sannsynlig i main.php (ev. index.php) - noen themes har mer avansert proessering av poster, og kan da være litt vanskeligere å finne. Deretter søk etter "Read more", og bytt ut med "Les mer". Post php-koden om du trenger mer hjelp (for main.php).

2.
I style.css, under #leftcontent a.more-link (linje 556), legg til "float:right;". Anbefaler forøvrig Firebug extension til firefox for å teste, finne slike ting. Fungerer glitrende.

3.
Også under #leftcontent a.more-link (linje 556), endre "background"-propertyen til ønsket bakgrunn, og det samme med color.
For hover, må du vel legge til en #leftcontent a.more-link:hover, med andre background- og color-properties.

4.
Også under #leftcontent a.more-link (linje 556), fjern "clear:both;".
 

Marita

ordleker
Tusen takk! Skal prøve meg på nummer 4 nå, er den som irriterer meg mest i øyeblikket :eek:

Forresten - hvor finner jeg "minilogoen" (sikkert fra theme-designeren), som er før der man taster inn webadressen? Dette forumet har "wf" i blått og grønt f.eks.. Har lyst til å lage min egen :) (eller er det litt dumt og "slemt" mot theme-utvikleren?)
 

Marita

ordleker
Da fikk jeg ordnet nummer 2, at den ble til venstre. :)

Så fjernet jeg den clear-both-saken, men det ble helt rart.. artiklene på høyresida så det ut til å fungere på, men de på venstresida kom høyere opp enn før jeg fjernet det...?

Fant forøvrig info om logospm. mitt i forrige post på wikipedia, favicon var det jeg mente :)
 

Marita

ordleker
1.
Mest sannsynlig i main.php (ev. index.php) - noen themes har mer avansert proessering av poster, og kan da være litt vanskeligere å finne. Deretter søk etter "Read more", og bytt ut med "Les mer". Post php-koden om du trenger mer hjelp (for main.php).

Var ikke i index.php, men fant det igjen i filene option1.php tilogmed option4.php.. aner ikke hva de forskjellige optionsfilene gjør jeg - men tror det har med layouten å gjøre (jeg har iallfall 4 å velge mellom på themet)

<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
<?php if($x == 1) { ?>
<div class="ind-post">
<h1><a href="<?php the_permalink() ?>" title="<?php printf(__("Permanent Link to %s", "magazine-basic"), the_title_attribute('echo=0')); ?>"><?php the_title(); ?></a></h1>
<div class="meta">
<?php if(get_option('uwc_dates_index') == 'on') { echo '<div class="date">'; the_time(get_option('date_format')); echo '</div>'; } ?>
<?php if(get_option('uwc_authors_index') == 'on') { _e("By", "magazine-basic"); echo ' '; the_author_posts_link(); } ?>
</div>

<div class="storycontent">
<?php if(get_option('uwc_excerpt_content') == '2') {
resize(200,200);
theme_content(__('Read more &raquo;', "magazine-basic"));
} else {
resize(200,200);
theme_excerpt(get_option('uwc_excerpt_one'));
}
?>
</div>
</div>
<?php $x++; ?>
<?php } else {
if($x==2) { echo '<div id="twocol">'; $i=1; } ?>
<div class="twopost twopost<?php if($i==5) { $i = 3; } echo $i; $i++; ?>">
<h1><a href="<?php the_permalink() ?>" title="<?php printf(__("Permanent Link to %s", "magazine-basic"), the_title_attribute('echo=0')); ?>"><?php the_title(); ?></a></h1>
<div class="meta">
<?php if(get_option('uwc_dates_index') == 'on') { echo '<div class="date">'; the_time(get_option('date_format')); echo '</div>'; } ?>
<?php if(get_option('uwc_authors_index') == 'on') { _e("By", "magazine-basic"); echo ' '; the_author_posts_link(); } ?>
</div>

<div class="storycontent">
<?php if(get_option('uwc_excerpt_content') == '2') {
resize(100,100);
theme_content(__('Read more &raquo;', "magazine-basic"));
} else {
resize(100,100);
theme_excerpt(get_option('uwc_excerpt_two'));
}
?>
</div>
</div>
<?php $x++; } ?>
<?php endwhile; ?>
</div>

Finner flere read more jeg.. er det bare å bytte ut alle steder hvor det står det? (Herlighet jeg føler meg så novise på dette forumet.. :eek: )
 

Marita

ordleker
Var ikke i noen av options-filene, men derimot i theme functions (functions.php). Jeg byttet allikevel ut read more med les mer i optionsfilene, og selv om det ikke gjorde noe (synlig) utslag, kan jeg bare la det være sånn, eller vil det tulle opp noe?

Ser ut til å fungere nå - nå mangler det bare å ordne at denne boksen kommer helt nederst på lik linja, pluss fargene. :)
 

Marita

ordleker
Ingen som vet hvordan jeg kan tvinge "les-mere"boksen til alltid å være nederst til høyre?

Lurer også på hvordan jeg får teksten i øverste artikkeln på forsida til å alltid være nederst.. ser helt merkelig med masse tom plass mellom ordene og "Les mere"-knappen. Kan jo alltids manuelt redigere hver gang jeg legger inn ny post, at den skal vise begynnelsen av innlegget istedet, men blir tungvint..
 

Marita

ordleker
Tonny - ja, er helt enig med deg med bildet, er bare at jeg har ikke funnet ut hvordan man gjør bildene like store.. Det ser jo helt idiotisk ut sånn som det er nå :eek:
 

Marita

ordleker
Er en mulighet for "image resizer" i themet, men da beskjærer den bildene øverst og nederst, altså tar bort endel av bildet, og det ser heller ikke bra ut.
 

Marita

ordleker
Takk for tips Tonny. Men det eneste koden den hørte på var

.ind-post img {
width: 190px;
}

om jeg prøvde å bytte ut med bare høyde gikk den tilbake til sånn den var fra før.

.twocol og .threecol gjorde ingen forskjell i det hele tatt...

Går forøvrig tilbake til bare 2 kolonner, dvs 1+2+2+2 osv istedetfor 1+2+3.

Kanskje jeg kan teste ut med større font i øverste post? Eller vil det kanskje bare se veldig rotete ut.. *tenker hardt*
 

Marita

ordleker
Aller helst vil jeg jo at øverste post på forsida er et stort bilde med tittel og teksten under bildet.. dvs når jeg har bilder som er bredere enn de er høyere.. når de er smalere enn høyere vile jeg ha det som nå. Som de f.eks gjør på klikk.no.
 
Topp