Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Trenger bistand, CSS :focus

Hei.

Har laget en side her: http://olephb.no/web/
Jeg ser at "focus"-fargen på menyelementene ikke alltid følger etter innholdet. Altså, klikker jeg på "HVEM ER JEG" er det gjerne "HJEM" som står uthevet i brun farge.

Jeg greier ikke finne den "focus" funksjonen i css, da jeg ønsker å slå den av pga dette problemet som jeg heller ikke greier å løse. Enkelte ganger fungerer det som den skal, og focusen på menyen følger etter innholdet på riktig sted. Dette virker som er helt sporadisk.

Noen her som greier å finne ut hvor den brune -focus-fargen er definert?

Vil heller bare kjøre en :hover på elementet, så den slipper å rote med hvor den skal være, siden dette er one-page oppsett.
 

erlsae

Medlem
CSS-koden som bestemmer fargen er:
HTML:
.home-navigation > ul > li.current > a > span
Den ligger ikke i en CSS-fil, men sikkert i en eller annen functions.php-fil. Du kan endre fargen inne på wp-admin, på siden der du kan gjøre endringer for temaet. Du kan evt prøve å legge koden ovenfor i den lokale css-filen, og se om den overskriver (noe jeg tviler på).
 

adeneo

Medlem
Funker helt glimrende her, og det er jo ikke :focus som er brukt, men det overordnede LI elementet skifter klasse, noe som gjøres med javascipt i forhold til scroll posisjon.

Selve stilen ligger på ".home-navigation li.current a" og den span'en som ligger inni anchor elementet, det er ".current" klassen som endres.

Stilen er satt inn inline med en ID som er "onetone-main-inline-css" slik at det er vel themet som legger den inn.
Det er litt dårlig form med inline stiler, men dersom utvikleren har vært delvis oppegående så er i det minste "wp_add_inline_style" funksjonen brukt for å legge den til, så du kan lete etter den i filene for themet, en skikkelig editor søker gjennom alle filene dine.
 
Topp