Treg oppstart

Hei.

Jeg har nå drevet min nettbutikk i tre måneder, og responsen har vært mager. Har temmelig lite kapital, så vareutvalget er foreløpig ganske lite. I gjennomsnitt har jeg hatt under 10 besøk hver dag fra unike brukere, hvor en del av de kommer tilbake. Denne trafikken har for det meste kommet fra finn.no, og har resultert i noen salg. Jeg har altså behov for mere trafikk og sliter med å få trafikk fra søkemotorene. Jeg kommer til å prøve adwords for å se om det har noen effekt. Men 10 besøkende om dagen er altså alt for lite og jeg skulle gjerne tidoblet, minst. Er det noen som har noen tips i forhold til dette? Er dette realistisk med tanke på hva jeg selger? Og i forhold til butikken min? Utseende, språk osv? Blir kjempeglad for råd!

Min butikk:UniShop.no
UniShop.no

svarstad

Medlem
Hei.

Jeg startet nettbutikk i 2009 og det tok minst et halv år før det ble litt omsetning og trafikk inn til nettbutikken. For å få mer trafikk inn til nettbutikken din ville jeg kontaktet startsiden.no og sett om du får en link der, her kan du få mye gratis trafikk som igjen gir deg mer salg. Google Adwords er noe av det bedre du kan bruke når du skal markedsføre nettbutikken din, her kan du sette maks beløp på hvor mye du vil bruke på annonsering pr. dag. Kelkoo og prisjakt vil ikke fungere for alle nettbutikker, vet ikke hvordan dette er for din bransje. Annonser også litt på gratis annonsesider, og registrer nettbutikken din på nettbutikker.no og bestenettbutikker.no

Syntes du har en pen og ryddig nettbutikk, litt lite vareutvalg (øk vareutvalget etterhvert som du får inn mer kapital). Selg produkter av god kvalitet. Ønsker deg lykke til med nettbutikken, men ting tar tid. Viktig med raske forsendelser og en topp kundeservice, har du dette vil du nå langt.

Sist redigert:

timepoint

Medlem
Sjekk også QXL.no

QXL.no har noen løsninger for nettbutikk som kanskje passer?

Ellers så er adwords osv en god start.

Nå har det blitt mange som selger deksler osv på nett, så se om du kan finne en nisje innen dette igjen. Eks. bare fotball deksler e.l. eller bare headsett.

Hei.

6 måneder ja. Jeg må nok gi det litt mere tid. Har begynt med adwords og vil fokusere mer på seo og slikt.

Tusen takk for svar og tilbakemelding.

Ja, vet at konkurransen her er stor. Tanken var at markedet også er stort. Og jeg synes det er mye jalla aktører i dette markedet, som ikke har det store fokuset på å tilby gode dealer, for å si det sånn. Er bare to-tre som fremstår som ordentlig seriøse, men det er jo mye konkurranse det. Hmmm....Fikk noe å gnage på nå ja.

Topp