Treg lasting av admin-side

metallian

Medlem
Jeg ahr 3 wp-blogger. Disse 3 har samme theme, samme plug-ins (11 stk) og 2 av de er omtrent jevnstore på anatll poster, besøk etc. Ligger hos samme host.Den ene laster utrolig sent når jeg skal inn på admin siden, jeg blir gal! Merker inegn forskjell på hastigheten på selve sidene, det er når jeg skal inn på admin-delen at det blir forskjell.

Noen forslag til feilsøking her?

Travellingman

Nettgrunder
Jeg hadde også problemer med tregt adminpanel på en side men etter å ha fjernet wp-shortstat og kStats plugin laster den som normalt. Hvilken statplugin som var problemet er jeg ikke helt sikker på men begge krevet nok sitt.

Nå bruker jeg SlimStat for litt kjapp statistikk på flere blogger.

Travellingman

Nettgrunder
Det hadde mine også ;) Og når jeg tenker meg om har jeg hørt picxx nevne att Shortstat kan over tid bygge opp en stor database. Er problemet på den eldste bloggen?

picxx

WF 09
Husk, ang. wp-shortstat holder det ikke bare å deaktivere plugin'et for å teste om dette er synderen. Tabellene blir likevel værende i databasen. Du må inn i databasen og slette de to tabellene shortstat har brukt fysisk.

picxx

WF 09
Det spiller vel lite rolle om tabellene ligger i databasen så lenge man ikke gjør noen spørring til dem

Man skulle tro det, men jeg hadde selv dette problemet med treg admin på norskeplugins og problemet vedvarte inntil jeg slettet tabellene i DB'en.
Om det bare var et sammentreff med at hosten plutselig bestemte seg for å optimalisere vet jeg ikke, men det kan vel kanskje være mulig?

Nutz

Med lem
Tror det var en ren tilfeldighet Picxx, skal ikke ha noe å si om dataene bare ligger der.
Så fremt ikke basen var utrolig fragmentert da.
Da er det isåfall bare å ta en "Optimize" så blir det OK igjen.

picxx

WF 09
Da er det isåfall bare å ta en "Optimize" så blir det OK igjen.

Hehe, når du sier dette husker jeg at det var akkurat det som skjedde.
Jeg slettet innstikket, men skrev deretter en melding til hosten om at jeg fremdeles hadde problemet. Jeg gikk deretter inn og slettet tabllene før jeg fikk svar fra hosten om at de hadde optimalisert databasen for meg, så tipset må være å også huske å optimalisere databasen nå og da :)

Topp