Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Transittstoppfrekvens i forhold til varighet på besøk.. sammenheng?

Marita

ordleker
Siden min, smartetips.no - har i løpet av de 4 siste dagene en transittstoppfrekvens på 0,89%. (Dette er veldig bra ettersom jeg har skjønt?)

Jeg er ikke helt nøyaktig sikker på hva transittstoppfrekvens går ut på, men jeg tror det var her inne jeg leste en forklaring ala "Hvis 100 stk. besøker siden din, mens 99% går ut med en gang fordi de ikke fant noe interressant, så har du en transittstoppfrekvens på 99%."

Hvis dette stemmer, hvordan kan jeg da ha 75% av besøk som varte under 10 sekunder, og samtidig ha en såpass lav transittstoppfrekvens?

Snitt-tid på nettstedet på de 4 dagene var forøvrig 2.28 min, om det har noen innvirkning.
 

testdriver

Ha det bra..
Et transittstopp eller bounce (transittstoppfrekvens / bounce rate) skjer også om den besøkende leser hele artikkelen i 10 minutter, men ikke går videre til en annen, intern side (i Analytics får du da 0 minutter og et bounce).

Tolkningen din stemmer forøvrig bra. Forklaringen er at de trykket på en intern link innen 10 sekunder. Da ble de en ikke-bouncer. Altså er ikke transittstoppfrekvens nødvendigvis en god målestokk.

Forresten, legg inn linker til relaterte artikler i bunn av hver artikkel. I tillegg til SEO-effekten, vil besøkende ha en grunn til å forbli på siden din. Folk hater å scrolle.
 
Sist redigert:

Epsilon

Medlem
Hadde du hatt en bounce-rate på 10%, så hadde det vært for godt til å være sant. Bokstavelig talt. Så når det står 0,89% så må det dessverre være feil. Men hvorfor eller hvordan den feilen har oppstått kan jeg ikke svare på.

Kunne du sjekket ut hva den har ligget på den siste måneden?
Og totalt antall nye besøkende sist måned?
 

Marita

ordleker
Litt nysgjerrig på om dette kan stemme eller ikke.. siden Epsilon snakker om at 10% hadde vært for godt til å være sant - noen som vet?

Fra 17. desember til i dag, iflg. google analytics:
1,05% transittstoppfrekvens
79,95% nye besøk (skjønner ikke helt hva nye besøk betyr, siden åpnet jo den 17. desember..?)
3,81 sider pr. besøk
1 minutt 57 sekunder snitt-tid på besøk
 

RipZ

Medlem
I kildekoden på siden din laster du inn og tracker et page view to ganger (analytics koden er lagt inn dobbelt). Kanskje analytics tolker dette som 2 pageviews og alle som besøker hovedsiden godskriver det som to page views?
 
Jeg har opplevd det samme på en side nå-hadde en transittstoppfrekvens på 0,89% -sjekket opp og koden lå av en eller annen grunn dobbelt.
 

Marita

ordleker
Sjekket opp nå, og "Google Integration Toolkit" (plugin) har lagt inn koden i header, mens jeg selv har lagt den manuelt inn i footer.. Som jeg har forstått er det best å ha koden i footer?
 
Topp