Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Totaltrafikken til Finn.no

Tony J

Alle skal få
Hei. På Finn Labs gir de kun ut statistikk i forhold til fordeling mellom de forskjellige OSene etc. Går det an å finne informasjon hvordan totaltrafikken til Finn har forandret seg gjennom årene?
 

Tony J

Alle skal få
Takk for den Msites. Finn.no skriver til meg at totaltrafikken aldri har vært høyere, men når jeg sjekker siden du henviste meg til så hadde Finn.no I følge TNS gallup i Januar 2012 25 125 557 sidevisninger og 773 061 unike brukere innom. I Januar 2013 har dette falt til 19 063 936 sidevisninger og 687214. Altså drastisk fall her. Skal man stole på TNS Gallup eller Finn.no på Facebook? Eller kan det variere så mye?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Stol på TNS, men lytt også til Finn.no. Spørsmålet er jo hvilken periode og hva de regner som økning.
Om de tallene du referer til er drastiske skal jeg ikke legge meg ut og diskutere, men husk at på nett så varierer tallene fort 10-20% på så store nettsteder avhengig av om det har skjedd noe og kampanjer etc.

Det kan også være at det har vært andre uregelmessigheter som har gjort at sporingen ikke er 100%. Konferer med dem før du konkluderer.
 

Tony J

Alle skal få
Okey, jeg sjekket bare samme mnd for 2 år. Jeg skal ta en helhetssjekk etterhvert. Men noe sier meg at kjøp og salg i sosiale medier, forholdsvis Facebook har tatt mye markedsandeler i forhold til opprettede annonser. Ironien er jo at de som bruker Finn.no deler finn.no lenker på Facebook slik at visningene på en måte vil holde seg oppe. Så selv om visningene kanskje er like høye og høyere enn før, så vil jeg tro antall opprettede annonser (det som genererer penger) har sunket. Men hva vet jeg. Jeg syns også meg har merket meg økt reklame på Finn.no uten at jeg skal konkludere. Tror vi er i en spennende tid for rubrikkannonser uansett.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg tenker det er mange som forsøker som meg:

1) Slenger ut et bilde og en pris på en kjøp-salg-gruppe lokalt på FB
2) Funker ikke det, videre til Finn

Det er annerledes enn før, og jeg er neppe den eneste som gjør det sånn.
 

Tony J

Alle skal få
Jepp :) Derfor forstår jeg ikke helt hvor lenge de kan forsvare prisene sine. Men de vil vel skjønne at de må kutte snart. Jeg skal iallfall helpe til med den saken :)
 
Topp