Tilbakemeldinger til skoleoppgave

Hellando

New Member
Hei alle sammen, dette blir min første post på webforumet. Dette virker som et veldig hyggelig sted med hjemmlpsome menensker. Så jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg litt med en skoleppgave jeg holder på med. Jeg er i ferd med å lage en nettside som en del av et kurs i webutvikling.
www.fantasifolk.net

Oppgaven ga oss frie tøyler til å lage et nettsted til en ”fiktiv bedrift eller organisasjon” som vi kunne finne på selv. Det ga meg muligheten til å realisere et prosjekt jeg har tenkt på ganske lenge. Bedriften jeg har laget kaller jeg for Oslos Fantastiske Folkehøgskole og er basicly min drømmeskole, med linjer dedikerte til ting jeg synes er kjempekult.

”Brukeropplevelse” er en viktig del av oppgaven, derfor er det viktig at folk prøver siden og gir meg feedback slik at jeg kan gjøre endringer på siden basert på de tilbakemeldingene jeg får. Jeg har copy/pasta en del kode fra ulike tutorials og HTML/CSS koden begynner å bli veldig rotete, så planene er å bygge neste versjon av nettsiden opp fra grunnen av. Både for å få en bedre og mer strukturert side, men også fordi jeg tror jeg vil lære mye av det(føler allerede at jeg har lært masse kunne bitte litt HTML og nesten ikke noe CSS før jeg startet).

Sist redigert:

adeneo

Medlem
Synes det ser ryddig og helt greit ut.
Fine bilder og helt greie farger, jevnt over sånn midt på treet, og bra til å være første gang!

En del skrivefeil og dårlig grammatikk som kan rettes opp, menyen på venstresiden kommer opp dobbelt enkelte ganger, kanskje noen hover effekter på knapper og ting som kan trykkes på hadde vært noe?

Det mangler tittel ( OFF ?), beskrivelse og en del andre ting, men det kommer vel etterhvert!

Hellando

New Member
Tusen takk for tilbakemeldingen. Jeg har gått inn å oppdatert menyene, og lagt till mer utfyllende titler på alle undersidene.

Prosa og rettskrivning er ikke min sterke side, men jeg skal få noen som er bedre kvalifisert en meg til å gå gjennom teksten og rette opp feil og mangler.

TorsteinO

Art Director & grunder
Ah, en føniks i logoen, liker det :)

Ellers syns jeg ting ser litt "klumpete" ut foreløpig, i mangel av et bedre ord, kanskje spesielt menyene og rammene rundt linjebildene, jeg syns det er litt vel stor tekst for det meste (bedre i "brev fra rektor"-teksten), det er også litt for mange forskjellige størrelser på teksten - f.ex. i "under utvikling" og "brev fra rektor". Antar at tanken med det er at brevet fra rektor skal se litt mer ut som et brev, men det funker ikke helt, ville heller ha brukt samme font der også, og heller ha brukt et bilde av et brevark (med signatur og skolens brevhode) som bakgrunn.

Topp