Tilbakemeldinger på nettsted for lånemegler

Status
Stengt for ytterligere svar.

picxx

WF 09
Vet ikke om dette er en side som er live, men om så er vil du ikke bare få et skikkelig neveslag for ditt eget firma, men også for centum, som benytter seg av dine lite tilfredstillende metoder ang. alle finanslinker pr i dag.
Trodde du var bedre enne dette kenneth...rett og slett!

Åja! hva du bør droppe?
Link til centum lån på absolutt alle sammenlignbare lån.. de kan få en meget stor bot om de kjører videre på dette.

Sist redigert:

agrimsrud

Medlem
Det første som slår meg er at jeg synes det blir for mange blikkfang som stjeler fokus fra hverandre på forsiden. Hva med å velge en til to handlinger, og så tone resten ned et hakk?

Det inkonsekvente fokuset går igjen i listen over banker. Pga. forskjellig fargebruk i logoene trekkes de besøkende mer mot Ya Bank og Santander enn de andre bankene. Det blir vel litt feil.

"Om Centum"-teksten likte jeg. Selv ville jeg satt denne lengre opp for å møte de besøkende. Kanskje endre overskriften til "Velkommen til Centum Finans" ?

Bildene under Spørsmål og svar-siden kan dere vel kaste. Hva har en badering og et eple med Centum å gjøre? Liker forresten den avsluttende teksten på denne siden. Hva med å renskrive denne og legge den inn på forsiden? ("Klikk her og søk forbrukslån eller ring oss på 55 6...")

Ser etter litt tilfeldig klikking at det er mye generiske og upersonlige stockphoto som er fullstendig irrelevante for banken. Greit nok at du får et bedre liv med finansiering fra Centum, men da bør dette komme tydeligere frem.

Liker "Søk her"-knappene som står rundt om, men fargene på disse virker noe inkonsekvent?! Noen blå og noen grønne knapper. Hva med å bare kaste vekk de grønne og gå for en renere stil?

Så her har du ihvertfall noe fra meg. Du får holde oss oppdatert, skal bli spennende å se hvordan siden utvikler seg! :)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Takk for tilbakemelding, agrimsrud.

Du har helt rett i at forsiden er litt "all over the place" (selv om den konverterer langt bedre enn tidligere forside hvor også det var langt færre elementer). Vi holder på med mobilsider i tillegg, så det vil så absolutt bli lagt fokus på kjerneproduktet.

Det er stockphotos på stort sett alle undersider. Disse har vi allerede bestemt oss for at skal være mer relevante i nytt design :)

peterandrej

pensjonert moderator
Siden ser ok ut, men du har en skrivefeil nederst under "hvem kan få lån" og selvstendig næringsdrivende. Registret skal være registrert.

picxx

WF 09
Du kommer som alltid med flotte og oppegående tilbakemeldinger, picxx. Hvilke finanslenker henviser du til?

alle linkene på siden, som fører til centum, mens logoene er noen helt andre.

picxx

WF 09
YAbank, GEmoney, express, santandander, collector og time finans føre alle dine "søk nå" linker til centum.

ikke bare bryter du lovene om å opplyse om hvor mye man skal betale i reell og effektiv rente, men du gidder ikke fortelle at man skriver seg på et forbrukslån man ikke vet om engang.
Lavmål av deg Kenneth!

Sist redigert:

picxx

WF 09
Om jeg har totalt missforstått dette og du har en kjempelur løsning på lager beklager jeg allerede på forskudd for dette, og håper du lar dritten hvilepå mine skuldre.
Isåfall er det jo veldig nytt.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg vet ikke hva du spiste til frokost som får deg til å komme med de anklagelsene, men Centum Finans er en LÅNEMEGLER, ikke en bank. Du kan så absolutt søke lån hos YAbank, GEmoney, Express, Santandander, Collector og Time Finans gjennom Centum.

Gjør leksa di før du kommer med flere dumme uttalelser. Gratulerer med å ha ødelagt enda en tråd på WF.

Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Picxx: Tar jeg ikke helt feil er hele poenget med tjenesten at du ikke selv søker hos hvert enkelt selskap, men at du sier til centum hvor mye du trenger å låne, de sjekker så med de forskjellige hvem som gir deg best betingelser, og gir deg et eller flere konkrete tilbud (og da også sannsynligvis med komplett oversikt over betingelsene).

I alle fall er vel ikke dette en tjeneste Kenneth driver selv, men Centum finans som har leid inn kenneth & co for å redesigne sidene deres, og da er det jo Centum som er ansvarlig for innholdet og det juridiske rundt dette.

Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Jepp. Forresten, det er vel slik at når man klikker på linken "søk nå" bak GE money bank så søkes det kun dit?
Jeg tror at picxx har rett ang. opplysningsplikt, jeg tror at Centum faktisk bryter loven her når de ikke gir mer opplysninger om hva et lån koster. Tror må ha med mer info noe ala dette, altså et eksempel på et lån:

"Lånebeløp: 15.000,- , Løpetid: 5 år, Opprettelsesgebyr: 395,-, Termingebyr: 45,-, Nominell rente: 21,6%, Effektiv rente: 31,85%, Kredittkostnad: 12 988,-, Samlet kredittbeløp: 27 988,-"

Sist redigert:

picxx

WF 09
I alle fall er vel ikke dette en tjeneste Kenneth driver selv, men Centum finans som har leid inn kenneth & co for å redesigne sidene deres, og da er det jo Centum som er ansvarlig for innholdet og det juridiske rundt dette.

nå var det ikke centum som spurte om råd, men Kenneth.

At han vet alt best selv før han får svar er en annen sak... noen ganger kan det lønne seg å høre på andre.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp