Tilbakemeldinger på avis med tema "Gründerskap & Etablering"

MariusB

Skaper & Idémaker
Avisen ligger i gratis PDF-versjon her.

Altaavisen-forsiden-av-utg3-2011.jpg

Altaavisen, som drives av undertegnede, satser på et nytt tema i hver utgave av 2011. Dette er første gang vi kjører gründerskap / etablering som tema, men tilbakemeldingene fra annonsører og lesere har så langt vært veldig gode.

Vi planlegger å kjøre samme type tema en gang i løpet av andre halvår av 2011, og naturligvis er målsetningen at vi kontinuerlig skal bli bedre på det vi produserer. Dermed tar jeg imot ris og ros fra Webforumet sine brukere, og ikke minst konstruktive tilbakemeldinger på hvordan vi kan lage en enda bedre temautgave for lokale gründere neste gang.

picxx

WF 09
Synes avisen var flott jeg.
Mye annonser, men det er vel som seg hør og bør når det er en gratisavis.
Ellers kunne du/dere kanskje tenke litt mere nasjonalt, hvis satsingsområdet er "grunderskap og etablering" og ikke "grunderskap og etablering i Alta"?
Langt de fleste annonsene f.eks. vil vel ikke appellere til folk som kommer fra andre plasser enn Alta?

Har selv også gått med planer om å lage en gratis "nettavis", men har skortet både på tid og kunnskap, så kan jeg spørre om hvilke program dere bruker for å sette sammen avisa... (helst noe lett og enkelt kanskje, hehe?).

MariusB

Skaper & Idémaker
Takk for hyggelig tilbakemelding picxx!

Vedrørende annonser, så er det alltid en klar hovedvekt av redaksjonelt innhold i avisen. Men siden Altaavisen er 100% reklamefinansiert, så blir regnestykket selvfølgelig meget vanskelig uten annonsørene.

Altaavisen trykkes i et opplag på 13.000 eksemplarer, og kommer til alle husstander i Alta + nabokommuner (Kautokeino, Karasjok, Porsanger, Loppa, Kvænangen, osv - se dekingskart her). Dermed er det naturlig at sakene vinkles lokalt.

På "brekkingen" av avisen bruker vi grafikeren Raymond Sivertsen / Alfamac.no. Han tar seg av hele "brekkingen" av avisen, og er meget dyktig. I tillegg til bred erfaring fra eget firma, så har han jobbet som grafiker i den lokale dagsavisen i Alta tidligere.

Topp