Tilbakemelding på Wordpress theme

Hupsey

Medlem
Hei, her er mitt siste Wordpress magazine theme som jeg har døpt HotMagazine.
Themet er bygget på Twenty Ten (default themet til Wordpress), men er mer minimalistisk i funksjonene. Jeg har kuttet ut dropdown meny, og header bilde blandt annet.
Selve nettsiden er bare en demo foreløpig, men jeg planlegger å legg link til wordpress nedlasting dersom de godkjenner themet....
Jeg ønsker konstruktiv kritikk, slik at jeg eventuelt kan optimalisere før utgivelse..

Sist redigert:

Erlend

Medlem
Jeg synes ikke noe om disse fargene. Trivdes ikke inne på denne nettsiden. Alt for mye oransje, spør du meg. Men det er vel smak og behag. Hvis jeg ser bort ifra fargene, så synes jeg siden ser bra ut.

Ville ikke hatt kursiv på headeren ettersom postene og øvrig tekst ikke er i kursiv. "Home" og "About" ville jeg hatt litt mindre skriftstørrelse på. Fargevalget er kanskje ikke det jeg ville foretrukket, men jeg synes det er flott at man lager themes med litt uvante farger og/eller fargekombinasjoner. Man har jo forskjellig smak og forskjellige behov.

Hupsey

Medlem
Takk for tilbakemeldinger:)
Fargene er ikke de jeg bruker mest selv heller, men jeg satt og eksprimiterte litt og fant ut at jeg skulle prøve å lage et litt mer fargerikt theme en tidligere.
Jeg har sendt inn themet til godkjenning hos Wordpress, så om det går igjennom så får jeg se på statestikken om det er hot eller not..:)
siden blir litt 80- talls
Om du tenker på fargevalget her, vil jeg påstå at det 70-talls er mer riktig..
De fleste av oss som vokste opp på 80 tallet husker vel(med gru) tilbake til pastellfargene og de latterlige frisyrene:)
Når det gjelder webdesign på 80 tallet tviler jeg på at noen designet noe som helst, det var vel knapt nok noen som hadde noe som liknet på en pc på den tiden. Commodore64 og amiga var vel det de fleste syslet med på den tiden..
Skygger på fontene virker ikke i IE
Det er det ikke meningen at de skal gjøre heller. Skyggene er en CSS3 effekt, og IE har forsatt ikke støtte for dette...
Siden dette er et theme og ikke en nettside er det ikke mulig å bruke bilder til skygge effekter og liknende. Teksten som blir brukt i themet er jo forskjellig fra bruker til bruker..
"Home" og "About" ville jeg hatt litt mindre skriftstørrelse på
Jeg skal ekspritere litt med dette og kursiven etterhvert..
Når det gjelder bakgrunsfargen på siden merker jeg at den er litt forskjellig i IE og Firefox.
Føler at den er skrpere og mer fargerik i IE en Firefox..
Har også sett dette på mange andre CSS farger..
Ser nå at den er i overkant skarp i IE på denne pcen jeg sitter på nå..

Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Det er det ikke meningen at de skal gjøre heller. Skyggene er en CSS3 effekt, og IE har forsatt ikke støtte for dette...
Siden dette er et theme og ikke en nettside er det ikke mulig å bruke bilder til skygge effekter og liknende. Teksten som blir brukt i themet er jo forskjellig fra bruker til bruker..

Jeg syns det er litt for modig å bruke koding som IE ikke skjønner når vi fortsatt har så stor andel IE-brukere. Skyggene er jo en viktig del av designet ditt.
Er det CSS3-skygge øverst på footeren også? Den kan du ihvertfall lage som bilde slik at IE viser den.

Hupsey

Medlem
Er det CSS3-skygge øverst på footeren også? Den kan du ihvertfall lage som bilde slik at IE viser den.
Tja, egentlig ikke dersom themet skal være så fleksibelt som jeg ønsker.
Ved å bruke CSS uten å sette høyde vil footeren vokse når inholdet brukeren legger inn eventuelt vokser. Jeg ser ikke på skyggene som en viktig del av designet, men heller en bonus til de som bruker "moderne" nettlesere..
En annen veldig nyttig egenskap med CSS er jo også at det laster mye raskere en bilder.
Det er vel nesten umulig å lage like fancy design med CSS som et photoshop basert desig, men fleksibilitet og hastighet er egneskaper som mange verdsetter like mye som flotte effekter...

Hupsey

Medlem
Ja, det går fint.
kan legge på det på neste versjon, eller neste theme jeg eventuelt lager slik at IE brukere ikke blir forskjelbehandlet..

Topp