Tilbakemelding på Tradesparency.com

Etter å ha slitt med noen elendige suppliers fra alibaba i et firma jeg er involvert, i så tenkte jeg at det her finnes en mulighet for å bygge opp en nettside som kan løse dette problemet.

Tradesparency.com ble da skapt og jeg håper jeg kan samle mange reviews på den siden slik at "kinesiske hustlers" tjener mindre i framtiden og at kvalitetsleverandørene blir belønnet.

Vet det er endel her inne som handler fra Kina, så fint om dere kunne gitt meg en tilbakemelding på siden og konseptet.

NB: hvis det er noen som vil legge inn en review av en supplier som ikke er listet så send en PM eller mail via nettsiden.

Hupsey

Medlem
Driver ikke med import, men har vurdert det fra tid til annen. En slik side som din kan være ekstremt nyttig for de som er nye i gamet. Jeg håper du får sving på siden slik at man kan finne de mest seriøse forhandlerne. Mener å huske det var en del utenlanske sider med samme konsept. Disse hadde betalte medlemsider. Tror nok en del vil betale litt for å få god informasjon i den bransjen.

Takk for tilbakemeldingen!

Ja jeg håper at den i framtiden kan bli nyttig for folk som er nye i gamet. En utfordring ligger i at mange ikke ønsker å avsløre sine gode leverandører av frykt for konkurrenter. Det er greit, men jeg håper at tradesparency.com ihvertfall kan være et verktøy mot de verste kinesiske aktørene.

Problemet ligger mye i regelrette svindlere men de blir fort luket ut av alibaba. Et verre problem kan være møkk-dårlige suppliers som levererer nesten verdiløse produkter men som samtidig er "gold suppliers" på femte året.

Tilbakemelding på Tradesparency.com versjon 2

Hei.

La tidligere ut 1.versjon av Tradesparency.com for feedback på webforumet. Der var konseptet klart, men design og funksjonalitet manglet.

Håper derfor på tilbakemeldinger på versjon 2 av Tradesparency.com. Design er helt nytt, og nye funksjonaliteter er kommet på plass. Det viktigste er at brukerne selv kan legge inn suppliers/manufacturers, og at søke-funksjonen er forbedret.

Håper på konstruktiv og negativ kritikk, som kan gjøre Tradesparency.com bedre for brukerne. Fyr løs!

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Driver ikke med import, men har vurdert det fra tid til annen. En slik side som din kan være ekstremt nyttig for de som er nye i gamet. Jeg håper du får sving på siden slik at man kan finne de mest seriøse forhandlerne. Mener å huske det var en del utenlanske sider med samme konsept. Disse hadde betalte medlemsider. Tror nok en del vil betale litt for å få god informasjon i den bransjen.

Enig her men jeg tror det at skal man måtte betale så tror jeg man vil miste en del kunder også.. Er nok mange som er litt i tvil på om de skal starte eller ikke.. Skal du da ha et medlemskap så anbefaler jeg at det et ett lavt beløp som trekkes hver mnd eller noe sånn... Da det ikke virker så skremmende.

Takk for tilbakemeldingen. Er usikker på de beste måtene å tjene penger på en slik siden, men tror det beste er først å la annonsører kjøpe "sponsored results" når man søker etter mulige suppliers. Å la medlemmer betale for premium access er også mulig ja, men vet ikke hvor bra det hadde fungert på denne typen side.

Dette forutsetter at man selvfølgelig har masse aktivitet og medlemmer på siden ;-)

Topp