Tilbakemelding på forside

kongen

kongemedlem
Jeg syns designet på yFrog er pent, men jeg syns også det er rotete/forvirrende med 4 forskjellige tydelige grønne call to action: nyhetsbrev / logginn / les mer / kontakt meg + en blå les mer knapp.

Hva er det viktigste? Hvilken knapp vil du helst at nye besøkende skal klikke?

eightworx

Art Director
Kannon design! Jobbet for D-O før da det var eid av Thomas og Mirza 2002++, vet ikke hvordan ting henger sammen der lengre men uansett. STOR oppgradering vet ikke om det er du som har laget logoe men er veldig usikker på den, fikk litt tidligere telenor design feeling over the hele men det passer jo godt til dem...

Santo

Active Member
Designet er iogforseg fint, men jeg er litt flisespikker når jeg selv designer og "hater" når f.eks. avstander imellom elementer ikke holder en viss standard.

Dvs. at jeg alltid teller piksler, og i dette tilfellet finner jeg mange forskjellige avstander. Se vedlagt screenshot som jeg har målt på og skrevet inn tallene.

Vedlegg

• w3w.jpg
    w3w.jpg
    16 KB · Sett: 27

Santo

Active Member
Morsomt at du skulle nevne det hyperion. Hva synes du totalt sett - burde vi ha mer eller mindre luft (mellomrom) på siden?

Når jeg lager en side bruker jeg som regel 10, 15 eller 20 pixels, litt avhengig av hva slags side det er.

Det er ikke noe galt i å ha et par forskjellige avstander på en side, men "like deler" eller "like elementer" bør ha samme avstand.

På deres side bør f.eks. de avstandene jeg målte til 16, 18 og 27 pixels ha samme avstand.

Det samme bør de som jeg målte til 10 og 11 pixels.

Hva med f.eks. bruke 10 og 20 pixels som to standardavstander? 10 på deres 10 og 11, og 20 på deres 16, 18 og 27?

Jeg synes også de tre grå boksene langt ned (Blogg, Hva med en gratis prøvekjøring og Hva andre kunder sier) også bør ha litt luft seg imellom, og da antakeligvis 10 pixels...

testdriver

Ha det bra..
Veldig bra design, men er enig kongen. Tenker spesielt på "les mer >" og "les mer om våre tjenester" - hvor skal man trykke? Kommer man samme sted?

Jeg ville droppet en av dem.

TorsteinO

Art Director & grunder
At avstander er standardiserte hele veien gjennom et design er (bør være?) ganske grunnleggende ja. Det kan selvsagt være flere forskjellige, men at det er et system i denne typen ting, akkurat som i fontvalg og alt mulig annet, rett og slett å skape en helhet, er det som får et design til å se ryddig og oversiktelig ut. Kan godt si at dette i bunn og grunn er det som gjør et design til et design, ellers er det bare masse elementer som er fine hver for seg som er kasta sammen.

Topp