Tilbake med stroemme.com

eightworx

Art Director
"Roligere" tider på jobben har ført til at jeg har fått opp en blogg igjen. Dere som husker forrige prosjektet mitt husker vell også det ikke gikk så godt tidsmessig. Ideen nå er å lage en langte simplere blog som utelukkende skal handle om ting som inspirerer meg (videreformiddle fete sites eller bilder jeg plukker opp underveis) og ikke minst bilder jeg tar, websider jeg lager, flash programmer spil etc. jeg lager også. I håp om det kanskje kan være til inspirasjon for andre..

Kom gjerne med tilbakemeldinger! Har forsatt litt problemer med koden men tror den skal virke i alle browsere nå bortsett fra jeg har en litt "løk" løsning her og der som skal rettes:

Stroemme.com - an interactive designer based in copenhagen

zapotek

Medlem
* Litt kjedelig synes jeg.

* Ville gjort designet litt bredere. Hvis ikke ville jeg ihvertfall ha midtstilt innholdet. Forsvinner litt til venstre på skjermen.

* Komprimer bildene da mann!

* Hvorfor har du ikke en overskrift for hver av innleggene / sakene?

eightworx

Art Director
Takk for svar zapotek, helt enig designet er kjedelig men er litt menigen, skal egt ikke være så mye design for er mer innholdet som skal "snakke" enn siden. Siden skal være mer ett verktøy for meg og evt. andre.

Blir ikke bredere, da passer det dårligere inn på mindre skjermer, foreks ipad osv. Det er størst fokus på bilde men er altid lidt tekst med og det vil se dumt ut hvis dette ender opp på 1 eller 2 linjer. Samtidig leser man lettere korte linjer en lange.

Droppet overskriften for å gjøre det enklere men lot den være i RSS for å lage en description. Har tenkt å prøve overskrift men da utvikler jeg den til å bli hakket mer avangsert enn å bare slenge opp ett bilde og litt tekst? Kanskje ikke den typen blogg du følger?

Størrelsen på bildene er jo ikke store? de fyller jo rundt 50kb bortsett fra foreningen for hjertesykebarn den er 70, det er vell ikke å overdrive?

selbekk

Medlem
- siden mangler ett eller annet element på høyresiden. Jeg digger det enkle designet, men det ser virkelig ut som det er et bilde som ikke har blitt lastet eller noe. Sleng på no blekk-sprut eller noe sånt.
- jeg føler at "comments" blokken din er litt mellom to posts, og jeg tok meg i å trykke på en som jeg trodde tilhørte den under. Prøv å ram inn dette på en eller annen måte, så det er tydelig hvor hvilken blokk holder til.
- gjør linker synlige (om enn bare med en underline)
- det at du har gjort designet så enkelt, stjeler mange gode funksjonaliteter som søk, browsing i kategorier osv. Kunne dette blitt implementert på en annen måte?
- for at siden din skal passe på lager du et ekstra style sheet, du tilpasser ikke webversjonen. Jeg synes ikke det er så ille at den ikke er så bred egentlig, kanskje 30-50 px til kanskje.
- Jeg savner en about-side.
- Med det flotte enkle designet ditt, er det nesten morsomt at du har så mange validation feil. Hvorfor kode siden i xhtml strict hvis du ikke kan kode i xhtml strict?
[Invalid] Markup Validation of http://stroemme.com/ - W3C Markup Validator

Generelt sett liker jeg siden veldig godt =) You go!

Sist redigert:

eightworx

Art Director
1. Helt enig, fikset noe der nå, flyttet blekk scanningen over helt i høyre siden.
2. Det skal jeg prøve å finne en løsning på.
3. ja litt ubrukelig at man ikke ser dem i selve historien
4. Kategorier kommer jeg nok ikke til å legge til men en søkefunksjon kan jo lett settes inn på en pen måte i toppen tenker jeg.

5. About side kommer jeg til å lage senere, men en litt disree en i bunnen sammen med rss og kontakt.
6. Alle de feilene kommer desverre i fra cms men skal ta å få fikset det...

Topp