Til alle - ang. gratisforspørsler

Tonny Kluften

Administrator
Når folk poster forespørsler om gratisarbeide her på WF, det være seg bannere, innhold eller hva som helst så bør vi la en slik forespørsel stå uten å begynne å kommentere at det bør betales for osv.
Det er en ærlig sak å spørre om gratisarbeide og hvis noen vil jobbe gratis så la dem gjøre det. Hvis alt du har å si i en slik tråd er at OP bør betale så hold deg unna tråden.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er forsåvidt enig, selv om ingen av oss har fulgt den retningslinjen.

Men ting, hva er best for WFs del: At det ikke blir noe svar (for ingen lager jo noe gratis her inne) eller at dem får et høflig tips om at det kan lønne seg å gå litt opp i pris?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jupp, det er jeg enig i. Blir igrunn vanskelig å sette noe fast regel på det, så vi kan vel bare oppforde alle medlemmer som leser dette at vi ikke ønsker at man skal gå inn i noe diskusjon i slike tilfeller.

picxx

WF 09
Cluet her er vel egentlig at WF ikke har en kategori for gratisforespørsler, slik f.eks. norskwebforum har.
Mulig en burde implentere dette i forumreglene om det kan føre til missforståelser.

Som jeg også skrev tidligere i en annen tråd er det jo en del som også har fått utført gratis tjenester her på WF, men da helst personer som har deltatt på forumet en tid og i første omgang ikke var ute etter noen gratistjenester.

Å be om en gratis dingseboms på wf i sin første post er litt ehhh.. NWF for å bruke en metafor. Men for all del, om man ønsker en kategori for gratis forespørsel har ikke jeg noe imot det jeg. :)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg stiller meg iallefall mot en gratiskategori. Jeg vil ikke tiltrekke meg NWF-minded brukere, det er iallefall sikkert. Det jeg liker med WF er at brukerene tenker penger.

peterandrej

pensjonert moderator
Synes man kan opprette en "gratis tjeneste"-tråd, der folk kan poste ting som de lurer på om noen kan hjelpe dem med. Det er sikkert mange her som kan hjelpe hverandre fra tid til annen, bla. fikk jeg en del tilbud fra folk at jeg bare måtte si ifra hvis jeg trengte hjelp til noe etter at jeg offentliggjorde mine problemer for tiden med sykdom.

Nå har ikke jeg hatt behov for å spørre om hjelp ennå, men hvis jeg får det kan det være greit å ha en egen kategori for det.

Og så fjerner det jo alle misforståelser også. Er det en gratis tjeneste det spørres om, så vet man jo det utifra den kategori det postes i.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Om dere vil ha et gratis-forum her må dere kjøpe Webforumet og sparke meg ut først. Gratis arbeid er rett og slett ikke noe jeg gidder oppfordre til engang.

Om du er en aktiv bruker er det selvfølgelig ikke noe problem og spørre om hjelp, men nye brukere som spør om hjelp blir bare for dumt.

Topp