Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tidspunkt for flytting av domener

Chris M

Medlem
Har ett par spørsmål. Har skiftet firma. Har tidligere kjørt alt via et NUF, men har nå lagt ned dette og gått over til et AS. I denne forbindelse må jeg flytte over alle domenene. Situasjonen er slik at jeg har domenene hos flere leverandører. Mange av disse er forholdsvis dyre ser jeg, så ønsker å flytte over til Domeneshop. Så mitt spørsmål er vel om det er bare å vente til jeg får faktura fra de andre leverandørene og deretter flytte over? Eller om det er like lønnsomt å gjøre det før jeg får faktura? Eller er det slik at når jeg har mottatt faktura så er det for sent å flytte over?
Er det noen måte å unngå omregistreringsavgiften på når jeg flytter fra et firma til et annet?

Ble litt mye dette...men har også endel .SE og .DK domener. Hvordan er retningslinjene der? Noe annerledes enn i Norge? Er samme prosedyrer det gjelder.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hva med å føre over alle .se og .dk til loopia.se, de er ikke dyre.

Det kan være for sent å flyte når du har fått faktura ja, men alle registrarene har forskj. regler så du må nok sjekke alle.

Ellers ville jeg bare tatt en tlf. til Domeneshop, eller Uniweb som jeg bruker. Det er mulig at de bare tar betalt fra det tidspunktet domenet fornyes hos Norid.
 

Bjørnar

Gründer
Ellers ville jeg bare tatt en tlf. til Domeneshop, eller Uniweb som jeg bruker. Det er mulig at de bare tar betalt fra det tidspunktet domenet fornyes hos Norid.

var i samme situasjon for en mnd siden, og domeneshop tar ikke ny avgift før domenet skal fornyes, ikke ved flytting. de følger mao norid sin rytme.
 
Topp