Testing/videreutvikling av Travian bot

perhansen19822

New Member
Hei!

Først kan jeg vel si at Travian er et nettspill som etterhvert krever svært mye tid(som jeg ikke har), og da blir det bare ikke moro mer.

Har hatt et lite prosjekt gående en stund nå med å lage et script som gjør alt det nødvendigste. Har brukt jquery og PHP.

Kjenner noen som har startet opp en ny nettavis på "teknoavisen.no" og fikk skrive en artikkel om scriptet der. Tenkte det ville gi siden litt gratis PR, men for min del er jeg mer ute etter videreutvikling av koden, slik at den dekker alle områder av spillet.

Koden ligger ikke på nett, jeg kjører den hjemmefra med wampserver. Har skrevet en fyldig artikkel om hvordan man bruker scriptet her: her, og der ligger oppskrift og link til wampserver og koden.

All koden ligger i den zip-filen som det er linket til der. For de som bare vil bruke boten er det bare å kjøre på, men vil gjerne ha litt feedback om hva som kan legges til/endres. Har et mål om å få et script som gjør alt av spilling. Mister vel sjarmen av å spille, men morsommere å programmere :)

håper på noen kommentarer om hva scriptet bør dekke som det ikke gjør i dag.

Per

oddbjoro

Medlem
Du bør ha med at man f.eks kan sende alle troppene ut, sekunder før et angrep treffer byen din.
Fryktelig kjekt på natta iallefall.

Bør og ha mulighet til å endre antall raidetropper. Er ikke så lenge i spillet man raider med 2 eller 2 enheter.

Bør kanskje også få en mulighet til å sende multiple angrep(med katas). Pr. idag, så gjør
iallefall jeg det i FF. Åpner flere tabs, går offline, og går så online igjen, og oppdaterer alle tabs. Da treffer en som regel godt innenfor kort tid, om du får til dette med programmering vet jeg ikke.

Det var det første jeg kom på iallefall :)

perhansen19822

New Member
Takk for svar!

Alt var gode ideer, skal få programmert inn litt i helgen:)

For min del begynner det å nærme seg katapulttid, så det er på høy tid å få inn angrepsfunksjonen du snakker om. Har ikke raidet noe særlig siden starten av serveren, men det kan også komme til nytte etter hvert

oddbjoro

Medlem
En annen ting som kan bli kjekt etterhvert, er om du får inn en sjekk på kulturpoengene.
Om det mangler kulturpoeng, for å kunne etablerer ny by, så kjør en fest.

perhansen19822

New Member
mhm, den er under utikling akkurat nå faktisk. Har bygd på slike nye funksjoner etter hvert som jeg trenger det, men noen ting hadde vært greit å klart på forhånd, sånn som å sende ut alle tropper like før angrep osv:)

spiller du travian forresten? holder på på .com nå, er litt flere folk der enn på de norske serverene

oddbjoro

Medlem
ja, spiller litt på den norske server2 nå, men har vel spilt litt nå og da, siden den første s2.com serveren. Så noe har jeg nå snappet opp i løpet av årenes løp :)
Er egentlig mektig lei, så blir mest vanetrykking nå.

U

Uregistrert

Guest
ja vet hvordan det er. Har bare spilt en runde før, men var med i en ganske aktiv allianse. Da jeg fikk 13-14 byer ble det jo heltidsjobb med all trykkingen og alliansegreiene så jeg orket ikke mer rett og slett. Var vel egentlig slik tanken om boten ble født :)

Per

Topp