Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Superstort problem!

tom3008

Medlem
Hei!
Sitter nå med websiden min Welcome to the Frontpage
så ser jeg at alle artiklene har blitt til dem gamle artiklene.... Jeg har prøvd å slette at, så deretter legge til en backup, men jeg får fortsatt de artiklene som fulgte med joomla...


HJELP!!

Hva skal jeg gjøre for å få dem gamle tilbake?
 

picxx

Well-Known Member
Bare gjetting fra min side, men ettersom gratishostingen din bare tilbyr 1 mysql database regner jeg med du skrev over denne når du innstallerte den andre joomlasiden din.

Få skikk på hostingen din ellers kommer rotet bare til å fortsette.
 

tom3008

Medlem
Jeg betaler og har flere av dem, men jeg ser at jeg tok på den samme.... Hva gjør jeg nå?
 

xpd

Medlem
Det eneste du kan gjøre er å sjekke om hosten har backup av databasen de kan legge inn igjen.
 

tom3008

Medlem
Nei, kun av filene i Joomla :-( Betyr det slutten??? Men google har jo bufret siden kan jeg få kopier av dem??? Hjelp meg :(
 

tom3008

Medlem
Skjønner, skal jeg kopiere all teksten inn på nytt??
Har dem ikke back up av databasen?? Finnes det noen bedre måter???



HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Kopier teksten inn på nytt istedet for å skrive hjælp her på forumet, ellers kan du risikere at du plutselig må skrive all tekst på nytt.
 
Nei, Google har ikke backup av databasen. Google har ikke tilgang til databasen, de har bare fått de HTML-filene Joomla har laget basert på databasen. Så dette må du gjøre på den vanskelige måten, ved å kopiere teksten manuelt og deretter legge denne inn i databasen igjen (og eventuelt fjerne all unødvendig formatering på veien).

NB: Kopier dette fort som F, dette kommer til å forsvinne fra Google neste gang de crawler siden din. Start med å kopiere all tekst over i et Word- eller Notepad-dokument slik at du har en håndfast kopi av den, å bruke tid på å få dette inn i den nye databasen kan du gjøre senere...

Litt off topic, men dersom jeg brukte et CMS som fungerte slik at det overskrev og slettet tidligere informasjon ved installasjon, hadde jeg byttet CMS. Et absolutt minimum burde være at man fikk opp en bekreftelsesside der man ble opplyst om at det eksisterte data i den aktuelle basen allerede og at denne ville forsvinne dersom man installerte på nytt, slik at man måtte bekrefte at det var det man ville. Ideelt sett burde det være mulig for installasjonsscriptet å bare legge ting inn sammen med artiklene i den gamle databasen også, uten å slette noe som helst. At det er mulig å slette hele databasen sin uten at man er klar over det vil jeg kalle et svært alvorlig problem med et CMS.
 
Sist redigert:
Topp