Kjapp og trygg hosting for Wordpress

subdomene på Domeneshop.no

itsthea

New Member
Jeg forsøker å sette opp en wordpress blogg på domeneshop. Siden jeg skal sette den opp på er hoslisbeth.no, som automatisk går til en nettshop jeg ikke har ansvar for. Jeg vil lage en subdomene som er hoslisbeth.no/blogg, og så må jeg kunne logge meg inn via ftp for å laste opp wordpress filene.

Jeg har lest om dette overalt men klarer ikke å finne ut riktig måte å gjøre det på. Nå har jeg opprettet en ny www-videresending til blogg.hoslisbeth.no, men det kommer bare en 404 error og det står ingenting nytt på FTPen. Jeg har sendt domeneshop tre eposter men de svarer ikke, så tenkte å spørre her :) Jeg vil altså lage en ny side og ikke videresende den til en side som er allerede laget..

Håper noen kan hjelpe!
 
J

Jiberish

Guest
Adressen hoslisbeth.no/blogg er en undermappe, ikke et subdomene.

Jeg får alltid svar når jeg kontakter Domeneshop. Prøvd å ringe?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Viderekoblingen fra blogg.hoslisbeth.no skal en plass, som regel en mappe på ditt webhotell. Mappen må så eksistere og inn i denne mappen må du ha noe. Det kan ta litt tid før det fungere, så gi det litt tid. Ellers tror jeg at det står beskrevet nokså konkret der, så disse henvendelser har nok ikke høyest prioritet i helgen. Gi det til mandag.
 

SYSE

Medlem
Jeg forsøker å sette opp en wordpress blogg på domeneshop. Siden jeg skal sette den opp på er hoslisbeth.no, som automatisk går til en nettshop jeg ikke har ansvar for. Jeg vil lage en subdomene som er hoslisbeth.no/blogg, og så må jeg kunne logge meg inn via ftp for å laste opp wordpress filene.

Jeg har lest om dette overalt men klarer ikke å finne ut riktig måte å gjøre det på. Nå har jeg opprettet en ny www-videresending til blogg.hoslisbeth.no, men det kommer bare en 404 error og det står ingenting nytt på FTPen. Jeg har sendt domeneshop tre eposter men de svarer ikke, så tenkte å spørre her :) Jeg vil altså lage en ny side og ikke videresende den til en side som er allerede laget..

Håper noen kan hjelpe!

Du må opprette blogg.hoslisbeth.no i DNS enten som en (1) CNAME-record eller (2) en A-record. I førstnevnte tilfelle skal blogg.hoslisbeth.no peke mot et vertsnavn til webserveren som skal håndtere trafikken. I sistnavnte tilfelle skal blogg.hoslisbeth.no peke mot IP-adressen til webserveren som skal håndtere trafikk for domenenavnet.

Når trafikken dirigeres riktig må webserveren konfigureres til å ta i mot trafikken for vertsnavnet blogg.hoslisbeth.no. Dette består i å angi at den skal ta i mot trafikk for blogg.hoslisbeth.no og hvor på webserveren innholdet for blogg.hoslisbeth.no ligger.

Du trenger ikke konfigurere en videresending, med mindre du ikke har kontroll over webhotellet på webserveren, det medfører bare unødvendig kompleksitet. I ditt konkrete tilfelle: fjern videresendingen, pek blogg.hoslisbeth.no mot 195.70.177.102 (en A-record altså) og konfigurer webserveren på den adressen til å ta i mot trafikk for vertsnavnet.

Håper dette er til hjelp :)
 

itsthea

New Member
Tusen takk for svar alle sammen! :) Har enda ikke hørt noe fra domeneshop, så det hjalp å sjekke her. Nå har jeg gjort som du sa SYSE, og opprettet en DNS videresending til IP addressen, men den kobler automatisk opp til Front Wizard for å lage nettbutikk. det er allerede en nettbutikk på siden som jeg ikke har kontroll på, så kanskje jeg ikke skal bruke den IP addressen? Evt. vet du hvordan jeg kan koble til blogg.hoslisbeth.no via FTP for å laste opp wordpress filene?

Kanskje litt dumme spørsmål her men jeg er virkelig helt lost akkurat nå!
 
Topp