Språkinnstillinger i Word 2003

RusselSim

Medlem
Har prøvd å endre språkinnstillingene i Word 2003 fra nynorsk til bokmål, men samma hva jeg gjør så *skrur* nynorsken seg tilbake igjen.

Noen som vet hvordan man unngår dette?

Det jeg gjorde (riktignok for å gå andre veien; for å endre bokmål standardspråk til nynorsk -- men det bør funke like fint begge veier) var å åpne Word-malen normal.dot (lenge siden jeg har hatt Word 2003, så jeg husker ikke nøyaktig hvilken mappe den ligger i, men det går an å søke etter den), endre språk i denne, og lagre malen og lukke den igjen. Det neste tomme dokumentet du åpner vil dermed ha bokmål som standardspråk fordi det er det som er standardspråket i malen.

Oops, isåfall snakka jeg før jeg tenkte :) Aner ikke om det var min metode han brukte eller ikke, men jeg har iallefall god erfaring med at den virker ... i alle utgaver av Word som jeg har vært borti, fra 97 til 2007.

Det aller mest praktiske? At dette ikke bare kan brukes for språk, men også for alle andre standardinnstillinger man ønsker. Misliker man standardskrifttype kan den byttes på denne måten. Misliker man standard avsnitts- eller linjeavstand kan den byttes på denne måten. Man kan skrive inn tekst som man ønsker at alle nye dokumenter kan starte med. Og så videre. Ved å endre på malen endrer man på utgangspunktet for nye filer, og man kan endre nøyaktig like mye som man kan endre i vanlige dokumenter.

Topp