Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spesifike annonser

chano

Banned
Trenger litt hjelp / info.

Har og bruker Adsense men er litt i tvil hvordan jeg spesifiserer disse annonsene til mine sider.
Eksempel 1): Jeg har en reiseside og ønsker bare reiserelaterte annonsevisninger.
Eksempel 2) Jeg har en maritim side og ønsker bare maritime annonsevisningen.

Hvordan kan jeg selv bestemme dette? Er alt avhengig av teksten på sidene eller går det an å styre dette på en eller annen måte?

Takker på forhånd for svar og evt. løsninger.
 

timepoint

Medlem
Adsense og annonser.

Hei.

Interessant problemstilling.

Adsense vil først og fremst Crawle nettsiden din og da eks. vise reise annonser.
Men adsense viser også annonser basert på CPM, Ip adresse lokasjon, cookie tracking, og tidligere søk + remarketing.
Dvs har du søkt mye på "feriehus danmark", vil denne brukeren få bannere og tekstannonser for dette uavhengig av hva temaet på din nettside er. Og alle brukere vil få forskjellige annonser. Eneste måten å få sett et snitt av annonsene, er å logge seg ut av Google kontorer. Tøm all søkehistorikk og browser cache, da vil du få " en default" av annonser, som da ikke baserer seg på coockies osv.

For noen nettsider kan dette være ønskelig, men passer nok ikke for nettsider som er opptatt av at annonser ikke bare skal være annonser. Annonsene er for mange endel av det redaksjonelle innholdet, og da blir "låsing" av annonsetema eneste løsning.
 
Topp