Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spamming av Adwords kampanje

Uzziel

New Member
God kveld!
Jeg har nylig begynt å kjøre en Adwords kampanje, noe som virkelig har generert trafikk på min nystartede nettbutikk. Men, segmentet jeg annonserer i har meget få konkurrenter på Adwords, noe som gjør at det er forholdsvis greit å få gode visninger til en grei pris. Problemet er at noen spammer annonsene mine med klikk, noe som selvfølgelig roter til annonseringen og koster meg mye penger. Det er enkelt å se, når man har et spesielt søkeord med 10 treff på en dag, 100% flukt og 0,1 sekunder sidevisningen. Det gjelder flere søkeord, og det utgjør en stor andel av klikkene.

Jeg har prøvd å spore litt ip adresser osv, men det er ikke lett å fange opp uten å se på skjermen hele tiden. Finnes det noen måte å få bukt med dette på? Kan man sperre ip'er eller lignende? Jeg har butikk hos Mystore, hvis det har noe å si...

Jeg har undersøkt litt videre, og det er som regel snakk om unike ip'er hver gang.

Jeg hadde satt pris på noen tips her :)
 
Sist redigert:

Prince

Medlem
Ikke nødvendigvis dine annonser blitt spammet, er søkeordene for generelt og dekker stort området, ganske vanlig med høy exit-prosent. på google analytics , kan du følger med under "umiddelbar" hva som skjer live ra søkeord prossesen til exit, ofte får du godt bildet av hvordan søkerene kommer, hvor lenge blir og exit.
 

Uzziel

New Member
Takk for svar :)

Det har seg sånn at det er noen søkeord som går igjen, det ene søkeordet er domenet mitt, og det er samme person som har logget inn 10 ganger i løpet av en dag med 1 sidelasting, 0,5 sekunder visit time, og 100% flukt, fordelt utover hele dagen. Dette er bare et av eksemplene, det er også andre søkeord, som har 100% flukt og ca. 1 sekund visit time med 1 sidevisning, dette er da unik ip hver gang. Vi får se hvordan det tar i vei...

Jeg bruker analytics flittig i real-time :)
 

Prince

Medlem
"og det er samme person som har logget inn 10 ganger..."
Hvordan kan du se "hvem "har klikket på annnsen din og har hatt sidevisning hos deg ?
 

Uzziel

New Member
På 1 dag, hadde personen så mange besøk:

Besøk / Sider-besøk/ Gjenommsnitlig besøkstid/ Nye besøk / Fluktfrekvens
30/ 1,50/ 00:00:01/ 0,00 %/ 80,00 %

Dette er et søk på (www.domene) domenet mitt på google. Jeg har mulighet, via nettbutikken til å se ip'en på de som er på siden, og dette er samme IP de gangene jeg har sjekket. I real-time kan man også se hvilket søkeord personen kom inn på siden med.

Er det noe jeg har oversett, eller er dette en smule spesielt?

Kolonnene ble litt røret til...
 

appelsin

Medlem
Du kan blokkere IP i Adwords. Dessuten gir Google tilbake penger når de mistenker at traikken ikke skyldes genuin brukerinteresse. Du ser penger du har fått tilbake i faktureringssammendraget. Ofte er det mange småbeløp.
 
Topp