Spam

RusselSim

Medlem
I løpet av uka så mottar jeg en del spam (6-8 mailer). Hva er beste måten å unngå det på? Bruker hotmail.

Santo

Active Member
Det er vel egentlig ikke så mye å gjøre når de først har begynt å renne inn, men husk å ikke meld deg av slik som man har muligheten til i mange av spam epostene.

Da bekrefter du at det er en epost adresse som leses, og du vil antakeligvis få enda mer spam. Dette gjelder forøvrig utenlandske spameposter, jeg tror ikke det er noe problem å melde seg av nyhetsbrev fra norske og andre annerkjente sider. Men man vet jo aldri ;)

Det skal også legges til at jeg skulle ønske at jeg også bare fikk 6-8 spam mailer i uka, her renner det inn det mangedobbelte hver eneste dag.

U

Uregistrert

Guest
For min del, hadde jeg et lite helvete med SPAM, før jeg gikk over til Gmail (google aps). Er veldig fornøyd med rensingen som foregår her. Har dog ikke prøvd hotmail på noen år.

Randulf Såfix

kongen

kongemedlem
Hvis du får spam, altså at du får eposter fra noen ikke har noe kundeforhold til eller meldt deg på noe nyhetsbrev, så bør du ikke åpne dem, bare slette dem når de kommer.

Hvis du får oppfølgingseposter etter å ha kjøpt noe i en nettbutikk, eposter fra nyhetsbrev du selv har meldt deg på, så er ikke dette spam, og disse kan du bare gi beskjed til at du ikke ønsker å få flere eposter. Det er som regel ikke noe problem å melde seg av slikt.

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

For min del ble det så ille på mitt private domenenavn at jeg måtte bytte e-post. Når jeg valgte den nye e-posten unngikk jeg bl.a. post@, info@ contact@ o.l. bevist. Jeg er også mer forsiktig med hvem jeg gir min e-post til når det gjelder både venner og andre forbindelser. Når jeg handler på nettbutikker, melder meg inn på forum osv. benytter jeg som oftes en Gmail konto eller en egen e-post på mitt private domenenavn.

Topp