Spam epost = dyrt

kongen

kongemedlem
Men jeg kan jo bruke post@tonny.no som privatadresse. Hvem er det da som kan bestemme at det er en firmaadresse og ikke en privatadresse?

Det vil jeg tro kommer litt an på hvilken sammenheng du oppgir epostadressen din på nettsiden. Hvis du har teksten "Kontakt meg på [epostadresse]" eller "Kontakt Tonny på [epostadresse]" så er det jo helt klart en personlig epostadresse. Hvis du har teksten "Kontakt oss på [epostadresse]" så blir det mer en firma epostadresse.

Kassimaja

Geocacher
Jeg trodde det var slik at det som sto foran @`n avgjorde om det er en privat adresse eller ikke. Ser det ut som et navn er den privat er det post, mail, admin osv, så er den ikke personlig.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det er vel kun epostadresser som står registrert på bedrifter i foretaksregisteret som kan kalles for en firmaadresse?

kongen

kongemedlem
Så hvis enkeltmannsforetaket Toyota brukte domenet toyota.no til nettside og bedriftsinformasjon, og eieren Henry Larsen ville registrer HarryLarsen.no for å få epostadressen Epost@HarryLarsen.no så er denne epostadressen kategorisert som en firmaepostadresse?

Hva med FamilienLarsen.no og epostadressen Epost@FamilienLarsen.no ?? Jeg tror nok ikke det er bare det som står foran @ - men også bak @ er med på å kategorisere om en epostadresse blir kategorisert som firmaepostadresse, eller personlig epostadresse.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Det er mange ASer som heter noe med et navn, så det er vanskelig å avgjøre om noe er "privat" eller ikke basert på et domenenavn.

Jeg tror at marketeers ikke har noe problem med å sannsynliggjøre at <funksjoner>@domene.no som regel ikke er privatadresser, og at de derfor kan sende eposter dit uten forhåndsregistrert samtykke.

De utelater nok epost-adresser fra domener under priv.no da de kan registreres av privatpersoner (eller kunne ihvertfall, og skal igjen om en stund, visstnok).

Sikkert at man treffer noen som bruker info privat, men jeg tror ikke at de har noe case.

Topp