Spørsmål vedr. ny Facebookside

Bjørn

Domenespekulant
Har nå fått somlet meg til å delvis opprette en side for mitt firma på Facebook, men som forholdsvis nybegynner der inne som jeg er, har jeg noen spørsmål:

1) Når jeg går på "Brukerkonto" og "Administrer sider", får jeg opp firmasiden. Dette fordi jeg brukte min personlige FB-konto som innlogging. Er dette vanlig, eller er det mer vanlig å oppdatere helt ny innloggingskonto for en slik firmaprofil på Facebook? Eller er det ingen forskjell?

2) Har to sider jeg styrer fra FB-kontoen, men vil kun ha denne nye. Er det mulig å slette en gammel side som ligger der helt? Har fått den til å bli inaktiv for de som søker, men for meg som admin er den aktiv. Er det virkelig ikke mulig å slette en slik side helt?

3) Hvordan får jeg adressen jeg ønsker på siden? Altså: facebook.com/ønsketnavn
Får bare en kjempelang url, men ser at flere websider har kort url på siden for bedriften sin.
Er dette fordi jeg har lagt den under min private konto og ikke laget egen innlogging?

picxx

WF 09
1: Det spiller ingen rolle. Er ingen "admin" som vises på en page, slik du har på grupper.
2: Gå inn på edit page, og trykk deretter delete page på den du ikke ønsker å ha (hvorfor ikke bare bruke begge for å promotere samme firma.....tenk viralt...)
3: Det siste jeg leste var at det kun var sider med over ... hmm.. 20.000 followers eller noe slikt som fikk facebook.com/firmanavn på sine sider. Ellers er det jo ikke så kjempelangt med facebook.com/pages/firmanavn/idnummer heller da.. Bruk url forkorter. (bit.ly eller noe slikt)

Bjørn

Domenespekulant
Takk for raskt svar picxx:
1 og 2: takk
3: Det stemmer ikke. Eks. har: Web Norge (facebook.com/webnorge) dette, og de har kun 42 followers. Annet eksempel er Glabladet.

picxx

WF 09
3: Tar jeg ikke feil ble denne regelen gjort effektiv f.o.m. rundt april i år, og hadde ikke tilbakevirkende kraft, så kanskje disse ordnet sine korte url'er før den tid?
(Nå skal jeg ikke være påståelig, da jeg ikke er 100% sikker her...men mener jeg leste det en eller annen plassen)

sta

Medlem
3: Tar jeg ikke feil ble denne regelen gjort effektiv f.o.m. rundt april i år, og hadde ikke tilbakevirkende kraft, så kanskje disse ordnet sine korte url'er før den tid?
(Nå skal jeg ikke være påståelig, da jeg ikke er 100% sikker her...men mener jeg leste det en eller annen plassen)

Grensen er vel 25 og ikke 20.000 :). Jeg opprettet en side så seint som i forrige uke og der kunne jeg velge egen URL straks vi passerte 25 fans.

Bjørn

Domenespekulant
Webpiken: Får da bare beskjed: "mittnavn" er ikke mulig som brukernavn på nåværende tidspunkt. I fremtiden vil "mittnavn" være mulig å bruke som brukernavn". Det er et delt ord, muligens derfor eller at det ikke er nok followers!?

webpiken

Medlem
Webpiken: Får da bare beskjed: "mittnavn" er ikke mulig som brukernavn på nåværende tidspunkt. I fremtiden vil "mittnavn" være mulig å bruke som brukernavn". Det er et delt ord, muligens derfor eller at det ikke er nok followers!?

Ja, jeg kom på nå at man må ha minst 25. Men da skal det gå som smurt :)

Topp