Spørsmål om Tradedoubler:

appelsin

Medlem
1. Hva er dyplenking? Hvordan fungerer dette?
2. Kan man fjerne registreringskoden fra kildekoden etter at man har verifisert nettsiden?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Dyplenking vil si at du linker direkte inn til et produkt i en nettbutikk istedenfor direkte til nettbutikkens fremside. Eksempel på dette:

Med dyplenke til produkt: HP Compaq Mini 110c Intel N270 - MPX.no - Elektromarked
Uten dyplenke: MPX.no - Elektromarked

Jeg vil motta provisjon dersom du handler på hvem som helst av disse to lenkene. Dyplenking kan være greit å bruke dersom du f.eks skriver en produktomtale og vil lenke til produktet i nettbutikker som selger det. :)

Ja, du kan ta bort registreringskoden etter du har verifisert nettstedet.

Ellers husker jeg du nevnte i en annen tråd her på forumet at det ikke finnes informasjon om dette når du er innlogget hos Tradedoubler. Det gjør det, men du må gjerne lete litt mer etter den enn hos mange andre. Ta en titt gjennom de forkjellige elementer i menyen på venstre side etter innlogging. Der finner du det meste. :)

appelsin

Medlem
Når jeg bruker Star Tour sine bannere, får jeg automatisk korrekt dyplenke, dvs jeg kommer direkte til produktet som selges når jeg trykker på linken.

Med MPX sine bannerannonser kommer jeg bare til startsiden, til tross for at jeg har annonse for et bestemt produkt. Må man selv gå inn og justere hvilken dyplenke man ønsker?

Jeg ser også at annonsene til MPX og Bladkongen er i JPG-format. Selv om jeg endrer til Java-format på Bladkongen-annonsen, så er det fortsatt kun bildefil. Er dette riktig?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
En dyplenke er jo en link, og ikke en banner. Jeg har ikke hørt om at det hos Tradedoubler er mulig å legge inn dyplenke på en banner, men rett meg gjerne om jeg tar feil.

Det er jo klart at du selv må gå inn og selv velge hvilket produkt i nettbutikken du vil vise når noen klikker på linken. Da klikker du jo "Lag Dyplenke" i programoversikten, og deretter legger du til url til produktet på slutten hvor det står "DYPLENKE_URL"

F.eks:

http://clk.tradedoubler.com/click?p=15215&a=1508858&g=16861980&url=DYPLENKE_URL

Og en ferdig URL direkte til et produkt:

HP Compaq Mini 110c Intel N270 - MPX.no - Elektromarked

DYPLENKE_URL er da url til produktet i nettbutikken, og kan dermed bruke den linken der hvor du selv måtte ønske.

appelsin skrev:
Jeg ser også at annonsene til MPX og Bladkongen er i JPG-format. Selv om jeg endrer til Java-format på Bladkongen-annonsen, så er det fortsatt kun bildefil. Er dette riktig?
Java? Mener du Flash? Mener du Javascript? Når du klikker på at du vil se de forkjellige annonsene en annonsør har, da får du se det de har. Da ser du jo også om det er flash eller bilder som kommer frem. Du kan ikke endre et bilde til flash eller noe slikt om det var det du tenkte på.

appelsin

Medlem
Når jeg ser annonsene til Bladkongen på mine nettsider, og høyreklikker på banneren, så går det an å lagre bildet direkte. Altså har vi en bildefil, selv om jeg har angitt at det skal være java (går ikke an å lagre)

Jeg vil ha javascript da dette ser bedre ut i enkelte weblesere.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Her er det et eller annet du tenker og har misforstått. Det er jo klart du har en bildefil når det er et bilde du har lagt ut. Hva regnet du med? Du vil ha Javascript ja. Har du i det hele tatt lest koden du har lagt inn på nettstedet ditt? Fortell meg hva den begynner med...

Som sagt, du kan ikke endre et bilde fra f.eks jpg til en flashfil på direkten. Og ikke omvent heller, om det er flash du mener. Og hva i huleste mener du med Java? Det finnes da ingen annonser hos Tradedoubler som bruker Java?

appelsin

Medlem
Her ser du valgmulighetene. Selv om man velger javascript på Bladkongen, får man en jpg-banner.

(se vedlegg)

Vedlegg

• javascript.JPG
    javascript.JPG
    75,4 KB · Sett: 14

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg kan ikke se noe som helst Java-greier der. Er du sikker på at du ikke blander Java med Javascript her nå?

Det du viser på bildet der har ikke noe med hvilket format du vil ha på annonsen din. Du må jo vite at du ikke kan vise et bilde som flash og flash som et bilde. Annonsen du velger at du vil ha kode på er annonsen du får frem, enten du vil det eller ikke. Du velger jo ikke at du vil ha koden på et JPG-bilde dersom du ikke vil ha en annonse i JPGformat. Valgene du henviser til her har overhodet ingenting og gjøre med formatet på annonsen som du allerede har valgt at du vil ha kode på.

Hva forventer du at du skal få frem når du velger Javascript på en annonse? Javascript er jo bare teknologien som er brukt for å vise annonsen på ditt nettsted. Det har jo ingenting med hvordan annonsen ser ut.

appelsin

Medlem
Atle: Da må du forklare meg hva jeg huker av på punkt nr 2 på vedlegget. Der har jeg valget mellom bilde, javascript, pop up osv.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Du nevnte over at du ville bruke Javascript. Da huker du av for Javascript og bruker koden du har fått nederst. Selve annonsen som kommer frem på ditt nettsted er jo et bilde om det er et bilde du har valgt at du vil ha kode på enten du vil det eller ikke. (om det hadde kommet noe annet tror jeg ingen hadde brukt Tradedoubler.)

Jeg forstår egentlig ikke det store problemet. Du finner en annonse du vil ha, du klikker "hent kode" ved siden av den ene annonsen, og du får en kode du kan bruke for å vise annonsen på ditt nettsted. Dersom du da klikket at du ville ha koden på en annonse i JPG-format, da får du en annonse i JPG-format. Dersom du valgte at du ville ha kode på en annonse i flashformat da får du en annonse i flashformat. Verre er det jo ikke.

appelsin

Medlem
ok, jeg skal forklare problemet. På det nye vedlegget så ser du hvordan Bladkongen-annonsen har stygge vannmerker som henger igjen. Jeg mener dette har en sammenheng med formatet annonsen er i, som an bevises med at man kan lagre bildet slik som du ser på bildet.

Den andre Star Tour-annonsen er på et annet format, og ser mye proffere ut. Som du ser kan man ikke lagre Star Tour-bildet på PC-en. Jeg vil med andre ord gjøre det samme med Bladkongen-annonsene, men får det ikke til, uansett hva jeg huker av på 2.

Vedlegg

• forskjell bilde og flash.JPG
    forskjell bilde og flash.JPG
    50,8 KB · Sett: 18

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jammen hallo menneske? Du ser jo at det er 2 forkjellige annonser. Om du ikke er fornøyd med annonsen som finnes så lar du jo ganske enkelt være og bruke den. At den ene annonsen har disse vannmerkene er jo bare fordi den er laget slik. De vil jo ikke gå bort uansett hvor mye du skulle vri og vrenge på koden for annonsen.

Annonsen fra Startour er i flash. Annonsen fra Bladkongen er et bilde. At annonsen i Flash ser bedre ut er jo fordi Startour gjerne har lagt ler mer arbeid i bannerne sine enn det Bladkongen har gjort. I alle dager. Det du ser i systemet til Tradedoubler er det du får. Om du ikke er fornøyd med det du ser lar du ganske enkelt være og bruke det. Verre er det ikke.

webpiken

Medlem
Her var det mye forvirring, men sånn henger det sammen:

Annonsene fra Bladkongen er bilder, annonsene fra Star Tour er laget i Flash.

Samme hvilket av de valgene du velger når du henter ut koder for disse, vil Bladkongen-annonsen fortsatt være et bilde, og Star Tour-annonsen vil fortsatt være i Flash.

Ergo kan du ikke velge å vise Bladkongen-annonser som Flash.

PS: Så nå at Bladkongen også har Flash - bruk de da vel?

Sist redigert:
Topp