SMS software

kongen

kongemedlem
Noen som har anbefallinger til open source program / gateway for å kunne sende SMS? Desktop program og/eller script for å ha på server.

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Vi har tidligere benyttet oss av gateway fra pswin.com. Florø-basert firma med servere på Verizon sitt datasenter i Oslo. Grei tjenesten, men krever litt volum før det lønner seg å bruke dem.

Har også testet tjenesten til 2-waysms.com. Denne er rimelig og fungerer greit. Har hatt litt problemer med nummervisningen på leveringene, men det tror jeg kan løses dersom man gidder å bruke tid på det. Dette er et firma fra Estland som stort sett sender ut SMS fra UK.

Lykke til =)

Nutz

Med lem
Har testet ut Clickatell, men ikke benyttet det til noe nyttig.
Fungerer som bare det, mange ferdige forskjellige biblioteker/API, så man er relativt fort igang med prosjektet. Pris per sms finner du på siden der.
Clickatell Bulk SMS Gateway <-ikke afflink.

cmartin

New Member
Lær deg Ruby on Rails og deploy applikasjonen på Heroku. Der kan du legge på en tilleggstjeneste som tilbyr sms ut (SMSMT). De tilbyr ikke SMS fra kunde (Bare i USA)

Jeg (Mitt enkeltmannsforetak) benytter meg av Heroku selv men ikke sms delen de tilbyr. Sms delen jeg bruker får jeg fra Ericsson, men kan dessverre ikke gi så mye info siden det er kunden selv som har fikset denne dealen.

Topp