Skygger i photoshop?

clinton4

Medlem
Hei,

Er det noen som vet hvordan man lager en slik skygge i photoshop? Altså en skygge som trekker seg innover i bunnen.

Vedlegg

• skygge.jpg
    skygge.jpg
    2,1 KB · Sett: 34

Keanu

Geek
Nå bruker jeg GIMP og ikke photoshop, men du får vel den effekten med gradient fra grå til transparent?
(ble litt usikker nå, misforstod først hva det var snakk om, i ettertid vil jeg vel også si skygge)

Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Får ikke denne effekten ved å gjøre det.

Da bruker du den feil:)

Men som Helt sikker sier; Ja, du kan tilpasse gradienten i drop shadow akkurat som med gradient layers. Forskjellen er, etter min mening, bare at drop shadowen er litt enklere å kontrollere i forhold til plassering/størrelse i et eksempel som det du viser til.

clinton4

Medlem
Da bruker du den feil:)

Men som Helt sikker sier; Ja, du kan tilpasse gradienten i drop shadow akkurat som med gradient layers. Forskjellen er, etter min mening, bare at drop shadowen er litt enklere å kontrollere i forhold til plassering/størrelse i et eksempel som det du viser til.

Hmmm... Her står jeg helt fast, har du lyst å gi meg et steg for steg eksempel på hvordan dette gjøres? Hadde vært flott :)

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Ja det skulle jeg gjerne visst. Bruker jeg en gradient på boksen (foreground til transparant) så endres ikke objektet - det ser bare ut at det forsvinner gradvis. En drop-shadow forholder seg (såvidt jeg vet) til objektet, ikke hvor synlig det er.
Så trikset må da vel være å kopiere drop-shadow, lime inn som egen layer, og legge på gradient på den...?

Det funker, men det synes jeg ikke å være det samme som "feil bruk"... så hvordan?

Topp