Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skuffende tall fra sesam

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Les: Skuffende tall for Schibsteds søkemotor - digi.no

Ser ut til at det ikke går den veien Schibsteds planla når dem lanserte Sesam! Personlig synes jeg den suger på søk, bruker dem ikke til annet enn person og bedriftsøk (hvor dem faktisk ikke er så ille!).

Jeg synes personlig det virker som om dem ikke fokuserer så mye på nettsøk lengre, men heller de andre søkene sine. Hva tror dere?

Skal vi slå denne "Sesam" kategorien sammen med "Andre søkemotorer" ?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg ville tro det var mye mere relevant å ha en egen yahoo kategori, istedet for en sesam kategori. Noen her inne driver sikkert sider på engelsk (også) og da oppnår man ikke mye med lille sesam.

Forøvrig har jeg aldri brukt sesam selv aktivt, men det er jo et kjekt alternativ til googles søk på norske sider via tradedoubler da.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Nei, for guds skyld, Kenneth: Behold Sesam-hjørnet på Webforumet!

Sesam har hatt sine klare fortrinn, blant annet når det gjelder personsøk. I det siste har jeg oppdaget at informasjon om personer og bedrifter er mangelfull hos Sesam, og at jeg har blitt nødt til å ty til gulesider.no for å finne det jeg er ute etter.

Veldig synd.

Men Sesam er en bortskjemt vestkantunge fra en motbydelig rik familie i det norske internettsamfunnet, så vi må nok følge med på hvordan det går.
 

Neteffects

New Member
Sesam er bra og kommet for å bli. De leverer bra trafikk. At de ikke leverer økonomisk som tidligere planlagt er jo komplett irrelevant for alle oss som ikke eier Schibsted-aksjer. Vi er vel bare ute etter trafikken deres?
 
Topp