Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skreddersydde Adsense-annonseenheter for Nettkatalogen?

webmoney

Søkemotoroptimist
Nettkatalogen kom med nytt design rett før jul i 2006. Designet signaliserer at vi her har å gjøre med en katalogaktør som akter å bli. I motsetning til de aller, aller fleste andre. Hvor lenge blir eksempelvis Internettkatalogen å finne på nettet?

Nettkatalogen har gjort en del småting med både design og innhold som vitner om at de har ambisjoner om å vri inntektsmodellen over fra betalte oppføringer til andre ting, nemlig
- god integrering av Adsense-annonseenheter i bedriftsoppføringene (god i den forstand at man nesten ikke ser forskjellen på betalte bedriftsoppføringer, Adsense-annonser og resultater fra Google-frisøket som også er integrert i katalogen,
- blanding av treff fra fritekstsøket i Google og de redaksjonelle, betalte bedriftsoppføringene
- lagring av søk som gjøres i Nettkatalogen som egne, dynamiske sider
- SEO-optimalisert

Jeg legger her naturlig nok mest vekt på de endringene som er gjort i et SEO-perspektiv, og ikke all pynten og alle nye valgmulighetene som gjør at brukerne faktisk liker Nettkatalogens tjenester.

Integrasjonen av Adsense-annonser og søkeresultater har blitt gjort på en imponerende måte, sånn at en Adsense-affiliate bare må bli grønn av misunnelse. Se her:

nettkatalogensponsede1.jpg


Spørsmålet mitt er hvordan man har fått til denne skreddersømmen av Adsense-annonseenheten. Kan man bestille noe sånt hos Google Norge AS?

Nettkatalogen har også mikset inn søkeresultater i alle dynamiske sider, for å få mer tekst (fyll) og også bli indeksert på flere stikkord. Se her:

nettkatalogensponsede2.jpg


Også her er det en glimrende integrering av bedriftsoppføringene (øverst), Adsense-annonsene (midten) og resultater fra frisøket (nederst).

Men hvordan gjør de det? Disse flinke folka på Nettkatalogen? Sånne Adsense-annonseenheter vil nemlig jeg også ha!
 
Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Uten at jeg har gjort så mye research på noen av delene, så vil jeg anbefale deg å ta en titt på: Google Co-op

* Specify the sites you want to include in searches.
* Place a search box and search results on your website.
* Customize the look and feel to match your website.
* Invite your community to contribute to the search engine.
* Make money from relevant ads in your search results.

Får gjort endel morro når du kan ha søkeresultatene, endre på dem og atpåtil tjene på dem på din egen side.
 
Topp