Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skjønner ikke bæret....

terjeg

Medlem
Noen av dere som kan forklare hvordan en side som dette: Skovveien Gull Sølv Diamanter kan ligge som nr. 8 for et såpass konkurranseutsatt ord som "diamanter"? Ikke noe tekst om diamanter, 0 i pagerank, ingen innkommende linker og flash på forsiden...
Det eneste jeg kan se via Yahoo Site Explorer er at siden har 60+ innlenker fra bedriftsoket.no.
Nei, jeg skjønner virkelig ikke bæret... Anyone? :)
 
Sist redigert:

sKrud

Meget sliten student
De har flere lenker inn hvor titelen på linken er blant annet diamneter...thats way..;) Og resten av lenkene de har har titelen: SKOVVEIEN GULL SØLV & DIAMANTER..Rangerer nok også godt på de andre søkeordene her..
 

terjeg

Medlem
Ok...

Ok, så hvis jeg forstår dere rett er det altså alfa og omega med innlinker med søkeordet i. (I dette tilfellet diamanter). Trodde at andre faktorer, slik som titler, beskrivelse og ikke minst relevant tekst også var viktig minst like viktig... :confused:
 

terjeg

Medlem
Diamanter

De har flere lenker inn hvor titelen på linken er blant annet diamneter...thats way..;) Og resten av lenkene de har har titelen: SKOVVEIEN GULL SØLV & DIAMANTER..Rangerer nok også godt på de andre søkeordene her..

Så vidt jeg kan se via Yahoo Sitexplorer har de kun en innlink av 49 der det nevnes diamanter. Fant du flere?
 

picxx

Well-Known Member
Hvorfor henger du deg opp i noen som rangerer som nummer 8?
I morgen kan de like lett være nummer 800.
 

terjeg

Medlem
Henger...

Hvorfor henger du deg opp i noen som rangerer som nummer 8?
I morgen kan de like lett være nummer 800.

Jeg henger meg ikke opp i akkurat denne aktøren. Forsøker bare å forstå grunnprinsippene for søkemotoroptimalisering, og hvorfor noen ranker bedre enn andre. Med alt snakket om viktigheten av optimaliserte sider og relevant tekst, synes jeg bare det var rart at en slik side kunne gjøre det såvidt bra.
Selv ligger jeg og vaker på 10-11 plass for samme ordet. Skulle gjerne vært på øverste delen av siden 1.... :)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg henger meg ikke opp i akkurat denne aktøren. Forsøker bare å forstå grunnprinsippene for søkemotoroptimalisering, og hvorfor noen ranker bedre enn andre.

Firmaer som tar femsiffrede beløp skjønner faktisk ikke dette, så det beste er bare å ha godt innhold på siden din, skaffe innlenker med gode ankertekster og ha en grei seo på siden. Du akn egentlig ikke gjøre mere uansett :)
 

terjeg

Medlem
Ok.

Firmaer som tar femsiffrede beløp skjønner faktisk ikke dette, så det beste er bare å ha godt innhold på siden din, skaffe innlenker med gode ankertekster og ha en grei seo på siden. Du akn egentlig ikke gjøre mere uansett :)

Takker! Jo mer jeg graver i dette, desto mer forstår jeg at SEO er en veldig unøyaktig vitenskap... :eek:

Kan du forresten si litt hva du mener med "ankertekster" i innlenker?
 
Topp