Skatesko sider.

OldHP

Medlem
Hei har Best skate shoes, list of the best skate shoes. og Skatesko, kjøp dine billige skatesko (skate sko) enkelt og trygt her! - begynte med den norske siden fordi jeg ikke lenger finner de tjukke skateskoene på norske butikker lenger.. så jeg tenkte å reklamere for de, får en del klikk på google linkene mine men ingen bestiller.. på den engelske siden får jeg bare et treff og folk går ut fort. Jeg tenkte å lage en internasjonal side på det da jeg tror at siden norge følger etter usa så er ikke usa heller et sted som er enkelt å finne de "tjukke" skoene på butikkene på. Utifra ordleggingen min med disse "tjukke" skoene så forstår dere at jeg ikke har så mye peil, men.. før trodde jeg at det var vanskelig å bestille sko og klær på nett men da jeg såg samme definisjoner på størrelsene på skoene som US og EU så trodde jeg det var enkelt, bestilte noen derfra og størrelsen var mye mindre enn jeg trodde..

Noen tips?

Sjefskoder

Sjefskoder
HAllojs!

Hva vil du ha tips på?

Synes innlegget ditt var veldig rotete og skjnte så godt som null av hva du vil ha tips angående..

Omformuler deg litt og prøv igjen ;)

/S

OldHP

Medlem
Altså..

1. De skoene jeg reklamerer for finnes ikke i norge på butikker lenger. Derfor trodde jeg at det kunne være enkelt å få bestillinger på de. Men nei. Så jeg lurer på om det er fordi det er sko som er vanskelig å bestille størrelse på via nett, hva gjør jeg med det i såfall?

2. Er det ikke så at norske butikker følger etter moten i USA? Slik at om noen type sko ikke er lenger på markedet så vil ikke de selges så mye av på butikker i USA heller men istedenfor bare online?

Bør jeg gjøre noe med layouten på siden, fjerne de ukjente tegnene som egentlig er banneord?

Hei,
først av alt så ville jeg fått meg en ny nettside. En med et proffesjonelt utseende. Jeg villle aldri handlet på den nettbutikken din, jeg ville ikke følt meg trygg. I utgangspunktet ser ikke det ut som en nettbutikk i det hele tatt.

Så det er der jeg ville begynt, enkelt og greit.

Dag Frogner

Supermedlem
Enig der, det ser rett og slett ikke bra ut og den bakgrunnsfargen spesielt gjør det slitsomt å kikke på. Men når man klikker inn for å kjøpe så blir man jo sendt til shoes.com. Hvorfor kan man ikke handle av deg? Nå har du jo ikke noe nettbutikk, du har en informasjonsside med videresending til en nettbutikk i USA.

OldHP

Medlem
OK takk for svar.. jeg syns siden ikke ser uproff ut, bare barnslig med farger og simpel. Men disse nye bloggene syns jeg ser for fine ut, med digitale bilder og store rom, så det er vel hver sin smak. Jeg fikk mitt første salg idag men salgs ratioen er elendig, får prøve å selge også disse "charlies chaplin skateskoene", ta vekk plakaten der jeg krenker de type skoene, samtidig som jeg prøver å finne norske affiliate programmer som ikke krever så stor shipping til det norske markedet så er jeg nok oppe i salgs ratioen vil jeg tro.

Jeg kjøper ikke skoene selv fordi jeg ikke har kapital til det samtidig som jeg ikke tørr enda da jeg ikke har fått så mange salg pluss + at jeg ikke vet helt hvordan den type direkte business med improt og eksport fungerer - elsker forresten affiliate programmer. :)

TorsteinO

Art Director & grunder
OK takk for svar.. jeg syns siden ikke ser uproff ut, bare barnslig med farger og simpel.

Jo, den ser uproff ut. I aller høyeste grad, og det er nok i veldig stor grad derfor folk ikke vil kjøpe fra deg (uten at jeg har sjekket andre faktorer - priser, konkurrenter, osv i det hele tatt). Foreslår at du tar en titt på andre, større nettbutikker innen samme bransje, og prøver å legge deg mer på samme linje som dem.

OldHP

Medlem
OK

Takk for svar. Men er ikke hip hop, skatesko , utrykkhenhet etc. litt i samme psykologi som barn som media bruker å reklamere til med enkel og fargerik design? :confused:

TorsteinO

Art Director & grunder
Nja, forstår hva du tenker, men se på f.ex. S W A G og SHIT SKATEBOARD COMPANY - Skateboards Hardware Clothing Accessories - det er ikke mye barnehage der. Det du har laget ser bare alt for amatørmessig ut, ikke lekent, opprørsk, edgy (og absolutt ikke amatørmessig - veldig mye av dette er ekstremt flinke folk), som heller er ting jeg vil forbinde med hiphop/skate/et.c. Det du har laget ser mer ut som en dårlig blanding av Yo! MTV raps fra tidlig '90 og noe barnehagegreier, og det blir bare helt feil.

Du kan også gjerne se Lords of Dogtown og ta turen innom f.ex. swag og shit og plukk med deg litt flyere/reklamemateriell, så tenker jeg du burde få litt inspirasjon :)

Sist redigert:
Topp