Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skal lage phpBB forum, hos PRO ISP

Jabby

New Member
Sitter å knoter.. Er rimelig fersk på dette =)

Det hjelper ikke mye at phpBB.com har vært nede siste døgnet (Muligens lenger?)

Sliter i alle fall med config.php - Må jeg skrive hele fila selv? Ligger ikke noen config.php fil med i phpBB zip fila i alle fall.

Nå skal det sies at jeg er helt grønn på det her med php og MySQL.. Regner med at jeg må ha en config.php fil for å gi tilgang til databasen eller noe i den duren? Får i alle fall ikke installert uten.

Får opp følgende feilmelding;

Warning: require(./../includes/functions.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /home/public_html/install/index.php on line 151

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './../includes/functions.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/public_html/install/index.php on line 151


So.. What to do? =)
 

picxx

Well-Known Member
1 : les dokumnetasjonen på phpbb.com eller ppbb.no
2 : config kan oppdateres fra admin, eller via ftp. det beste er selvsagt å gjøre forandringer, for deretter stenge filen.
3 : Warning: require(./../includes/functions.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /home/public_html/install/index.php on line 151

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './../includes/functions.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/public_html/install/index.php on line 151


So.. What to do? =)

- Svar: gammelt theme, som ikke passer til 2.7 ... skift design.
 

webpiken

Medlem
Om du installerer fra nettleseren via install/index.php vil den skrive konfigurasjonsfila selv (det ligger allerede en tom config.php i katalogen).

Fikk du denne feilmeldingen etter å bare ha lastet opp og så gått til install/index.php eller gjorde du noe annet i mellomtiden?

Har du lest docs/INSTALL.html?
 
Topp