Skaffe annonsører til forum

allegretto

Medlem
Hei,
vi driver et hundeforum som dekker en spesifikk gruppe hunder. Vi har ca 900 registrerte brukere og 500-600 unike besøkende hver dag.

Nå ønsker vi å starte opp med annonsering, og kunne i den forbindelse trenge noen gode tips til fremgangsmåter for å skaffe relevante annonsører. Vi har utarbeidet en presentasjon som bl.a. inneholder priser og beøksstatistikk (grafer etc) som vi sender ut til de som kontakter oss og ønsker info om annonsering.

Har noen tips til gode fremgangsmåter? Er det en god idé å google etter relevante annonse-aktører, for deretter å kontakte dem per e-post sammen med en presentasjon av forumet?

Tips tas imot med stor takk!

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du har antakeligvis god peiling på hvem som kunne tenkt seg annonsere. F.eks. dyrebutikker - og da helst de som er på nettet.
Googler du etter visse søkeord finner du også de som allerede bruker litt penger på google-ads. Kan være de er mer interessert i en banner eller noe.

Videre kan du publisere (relevante) google-ads selv, og så kan du prøve være med i affiliate-nettverk som euroads eller td, og publisere annonser/bannere.

Christian

Medlem
Å bare sende ut epost i måfå er omtrent meningsløst, det er min erfaring. RING DE!
Pong har et godt poeng: De som bruker Google ads har forstått verdien av å være synlig på internett, så start gjerne med å ring de. Ring også de du ser markedsfører seg i dyreblader etc.

allegretto

Medlem
Takk for svar og gode tips, Pong og Christian!

Tanken er å innhente e-post til en rekke potensielle annonsører, for deretter å sende ut en e-post m/presentasjon av forumet. Personlig ville jeg heller ha likt å få en e-post enn en telefonoppringning. MEN jeg er klar over at slik e-post fort kan oppfattes som SPAM, så derfor ser jeg viktigheten av å utforme denne mailen slik at den oppfattes seriøs og oppriktig.

Noen som vil dele sine erfaringer med det å anskaffe annonsører? Eller bør jeg heller vente til annonsørene evt kontakter meg?

Msites Ltd

Livsnyter
Annonsørene kontakter ikke deg! Hvis du blir sittende å vente på disse blir du fort gammel.

Om du skal sende mail eller ringe kommer veldig an på både om hvilken interessevekker du har og hvor god du er til å selge!

Sender du mail først - gi en så god interessevekker at du er 110% sikker på at personen i andre enden er interessert i å snakke med deg når du ringer for å hente inn annonseavtalen!
Skriv også at du kommer til å ta kontakt og gjerne når du kommer til å ta kontakt!

Gi IKKE fra deg all informasjon på mail!!

Christian

Medlem
1: Du ringer IKKE til folk personlig. Du ringer til folk som har et markedsbudsjett og et markedsansvar og som helt sikkert har lyst til å høre på deg, hvis du har noe fornuftig å fotelle de! Husk det!

2: Du "konverterer" garantert mye bedre på å ringe. Si at epostene skaffer deg en kunde, mens hvis du hadde ringt de samme firmaene i stedet ville du fått 7 kunder. Og gjennomsnittordren ville blitt større.

Topp