Simple:Press forum plugin for Wordpress og SEO ?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
God aften WF!

Jeg har den siste tiden kikket litt på simple:press-forum-pluginen for Wordpress, og jeg må jo si jeg vipper på kanten om dette faktisk er noen spesielt bra plugin.

En ting jeg har lagt merke til med 2 forkjellige slike forum nå, er at Google ikke er spesielt glad i dem. Det jeg da mener er at alt som blir startet av tråder i forumet blir indeksert i Google, men alle lenkene til alt sammen vil rette seg mot forumets hovedside. Google inneholder ikke en eneste lenke direkte til trådene i forumet, selv om teksten i trådene er indeksert.

Jeg vil jo tro at dette kan skyldes at Simple:press forumet blir lagt inn ved og bruke en såkalt Page-Template, og deretter bruke denne templaten på en page som vi mekker i adminpanelet.

Har noen av dere Simple:press-forumer hvor dere opplever at Google indekserer som den skal,? evt ikke indekserer riktig? Link?

picxx

WF 09
Kjører simple press på en side og har opplvd det samme som deg.
Selv om alt i forumet blir indeksert (kategorier, tråder, innlegg) vil alt peke til den page templaten forumet bruker, noe som ikke er særlig optimalt da folk vil komme til en forumforside og ikke til den infoen de har søkt etter.

Jeg brukte bbpress på en tidligere side jeg administrerte og dette er en plugin som er mye simplere enn simple:press, men indekseringen skjedde i det minste riktig ved bruk av det forumet. Der må man også i tillegg lage eget design på forumet om man vil integrere det på selve siden. Så seo messig ville jeg testet bbpress om jeg var deg.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jupp, jeg har faktisk kikket en del på bbPress også de siste dagene, og det hele ser jo faktisk ganske greit ut. Template har jeg også fått ganske greit, men sliter igjen med og få det bbPress til og bruke samme innloggingskake som Wordpress. Litt kipt, men det hele er nok små bagateller jeg finner løsninger på om jeg engasjerer meg litt mer.

Jeg tenkte jo litt at det også fantes en løsning på SimplePress problemet ettersom de på egne nettsider skryter av SEOvennlige Url's, men ja. Jeg syns det simpleforumet har ganske mange funksjoner, hvorav det finnes like mye nyttige som unyttige funksjoner.

Tenker jeg får legge Simple:press på is og heller fokusere litt mer på bbPress. Takk for svar. Det var godt og få bekreftet at også flere har hatt samme problem.!

picxx

WF 09
En annen mulighet er jo å sette opp eget forum, lage eget design til forumet og bruke en såkalt "bridge" mellom forumet og wordpress. Mange bruker både phpbb og smf til dette, men det er en god del mere ressurskrevende i forhold til sp og bbp.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Mhm, jeg har vært inne på tanken og forsøke meg med phpbb3, men må egentlig innrømme at jeg syns det blir litt for svære greier.

bbPress begynner jeg virkelig og like etter noen dager. Tok litt tid og forstå hvordan det hele fungerte, men når jeg først legger merke til hvor likt det hele faktisk er Wordpress, da kan jeg jo ikke la være og bruke det. :D

Har i dag fått mesteparten av alt jeg ønsker til og fungere med bbPress. Gode ting! :)

picxx

WF 09
Har i dag fått mesteparten av alt jeg ønsker til og fungere med bbPress. Gode ting! :)

Høres bra ut Atle :)

p.s. vær oppmerksom på at det er veldig få som faktisk har spesialisert seg på å designe bbpress, så det kunne faktisk være en nisje hvor man tjente noen kroner ;)

Topp