Sidebar widget for text

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Har aldri hørt om noe slikt, men det skulle jo ikke være verdens største sak og presse den inn på Wordpress sine eksisterende text-widgets. Er det noe slikt du ønsker,? eller ønsker du en helt egenstående widget som ikke blander seg sammen med Wordpress sine eksisterende widgets?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Neida, det finnes sikkert noe altså. Jeg har bare ikke hørt om det.

WordPress › About Me widget « WordPress Plugins
About Me Widget for Wordpress 2.8.x, or Embeding tinyMCE in a Wordpress Widget « jba blog

Ikke la deg lure av bildene der. Den tilpasser seg garantert themet du bruker på din installasjon av Wordpress.

Jeg skulle gjerne forklart hvordan du mekker Tinymce direkte på textwidgetten, men det blir litt vanskelig. Om noen Wordpress-geeks her har tid og mulighet så skulle det jo faktisk holde og legge til Tinymceeditoren på textareaene textwidgetene bruker, og deretter hente ut den koden i headeren i backend. TinyMCE mener jeg og huske vi legger til textareaet ved å bruke dens ID. Mer informasjon om nettopp det på moxiecode.com.

Wordpress Codex: Plugin API/Action Reference « WordPress Codex // Her finner vi informasjon om hvordan og hente ut koden i headeren i backend.

TinyMCE - Full featured example // Her finner vi informasjon om hvordan og legge inn Tinymce på de forkjellige textareas osv.

Ja, sorry, jeg var litt kjapp nå, men må løøpe... Have fun. :)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Den ser ikke ut til at den widgeten jeg linket til funker Tonny. Jeg kjedet meg i går, så jeg tenkte jeg skulle smelle sammen en liten Widget for tekst som bruker TinyMCE. Desverre ser det ut til at mitt problem blir et problem mange andre har, og som også kan være årsak til at det ikke finnes en slik widget som faktisk vil fungere.

Feilen er det at Widgeten kommer frem, og når man skriver inn tekst i editoren, da forsvinner hele editoren fra widgeten når man klikker "Lagre" og ingenting av det man har skrevet inn blir lagret. Jeg finner ingen skikkelige svar på hvorfor dette skjer når jeg søker på Google. Løsning for versjoner før 2.8 finner jeg, men så skulle det jo selvfølgelig være noen idiotiske endringer i 2.8 som gjør at disse løsningene ikke funker.

Om jeg nå skulle kjede meg like mye som jeg gjorde i går når jeg laget widgeten i dag, da skal jeg sette meg ned og forsøke litt mer løsninger. Jeg tror egentlig det skyldes feil bruk av en action-hook som vi finner på min 3. link i forige post.

Dette er bare så typisk Wordpress. Om de ikke snart slutter med alle disse unødvendige drittendringene når det kommer nye versjoner tror jeg de kommer til å synke kjappere enn Titanic med antall brukere av plattformen den kommende tiden.

Topp