Sette opp VPN hos servetheworld på vps, evt. alternativer?

source

Medlem
Topic sier vel det meste av hva jeg lurer på, men prøver å forklare så godt jeg kan. Serveren kjører ubuntu 10.04 på vps'en.. Jeg tok nytte av prøveperiode der, men glemte å avbestille når jeg ombestemte meg.

Grunnen til at jeg ombestemte meg er hva jeg spør om.. Fordi jeg absolutt ikke skjønner hvordan jeg skal gå fram for å få en VPN som fungerer bra(Helst openVPN) men det har de kanskje ikke som standardprotokoll der? Det er vel plesk controllpanel (cPanel)

VPS'n er helt "orginal" ikke gjort noe med den.. Hva gjør jeg? Jeg syntes VPN burde vært noe man bare kunne skrudd på omtrent på kontrollpanelet..

Men ja igjen, hva gjør jeg? Viss jeg kan bruke det som en tunnel på en annen måte er dette også av interesse. Men skal snart ut å reise littegrann og må da ha en sikker måte og bruke wifi/nettverk generelt..

Viss ikke VPN er enkelt og få satt opp, Så hva anbefaler du? Hvem løsning bruker du selv? Jeg vil helst ha noe som tilsvarer hvertfall 128bit AES kryptering.. Jeg har veldig lite erfaring med virtuelle servere, har kun erfaring med å kjøre prosesser som botnet, webhosting osv. Og det er en del år siden.. Da brukte jeg vel bare telnet for å kontakte serverne og logget inn til kommandolinje som var standard linux kommandoer.. Også fulgte jeg tutorials.. Men for og sette opp vpn sånn her har jeg ikke funnet noe tutorials/guider som får meg noen vei!

Setter stor pris på hjelp! Jeg finner fort ut av det bare jeg får noen spark/tupp i riktig retning :)

Takk på forhånd!

Topp