Sette opp reklamekampanjer for firmaer

testdriver

Ha det bra..
Hvordan bør jeg gå fram for å tilby meg å hjelpe firmaer med Adwords-oppsett/administrering?

Hvilket alternativ er best mht betaling?
1) Fastpris
2) Timespris
3) Provisjon på et vis

Bør jeg sette opp en kampanje og gjøre litt opplæring eller administrere kampanjene i en periode etterpå?

Kundens kostnad vil bli større hvis jeg skal administrere kampanjen, men dette er jo egentlig alfa omega for å ting til å fungere skikkelig i Adwords.

Har noen innspill, erfaringer eller linker å dele, så hadde jeg satt stor pris på det.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg gjør noe lignende akkurat nå, og setter det opp for kunden, men gir all tilgang til kunden. Folk er ikke dumme, og kan gjøre en del selv. Så kan jeg hjelpe til med råd & tips.

Ellers kan jeg se for meg at det kanskje er et markedet der du bruker en time eller to for å vurderer hvordan kampanjer er satt opp og gir en vurdering.

Når folk stoler og forstår du har peiling kan de lett overlate mer til deg -- og så er seo aktuelt ganske fort.
Jeg ville solgt timer tror jeg.

testdriver

Ha det bra..
Ja, det er sant. Det går jo an å sette opp en kampanje for kunden, for så å avtale jevnlige service-sjekker.

Har en del potensielle kunder som driver veldig geografisk begrenset næring, så PPC for det aktuelle området ville de nok hatt godt utbytte av. De fleste av disse har kun en dårlig 'om oss'-nettside og er ikke spesielt datakyndige, så blir sikkert litt redigering og koding i tillegg.

Tror jeg får gå for timer, ja. Ihvertfall fram til jeg får litt begrep om hvor lang tid en jobb vil ta.

Disse er jo helproffe og Adwords qualified, men her er ihvertfall hvordan RedFly gjør det: SEO and PPC Management Pricing Options - Redfly Online Marketing, Dublin, Ireland

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er det mange her inne som tilbyr Adwords tjenester til kunder? Hadde vært spennende å disktuere litt prosesser, slik at vi alle kan tilby bedre tjenester.

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg har gjort det, men opplevde at med tilgang og litt miniopplæring så funket det dårlig. Ting ble endret som jeg ikke visste om og klagene kom da på ting jeg ikke hadde noe med.

Opplever det som bedre når jeg styrer alt og kunden ber meg om endringer i forhold til rapporter underveis. Jeg trenger full kontroll...

Topp