Sette opp en enkel nettbutikk

testdriver

Ha det bra..
Setter for tiden opp en enkel nettbutikk hvor jeg skal selge ett produkt. Føles som om jeg går i mørket her, så hadde satt stor pris på litt hjelp.

Hvordan bør jeg sette opp skjemaet med innsamling av kundeinformasjonen (navn, adresse etc)? Det er vel krav om SSL?

Jeg skal bruke Paypal - hvordan kan jeg egentlig linke kundeinformasjonen og paypal-betalingen sammen?

Finnes det noen guider der ute som passer meg?

testdriver

Ha det bra..
Men jeg har et eget template jeg gjerne skulle brukt. Det er jo bare ett produkt, så hadde håpet dette skulle gå greit. Alt er egentlig klart, jeg må bare få inn skjemaet hvor kunder gir meg navn, adresse med mer, samt paypal-betalingen.

testdriver

Ha det bra..
Takk for svar, folkens.

Kongen: Du traff spikeren på hodet, ser det ut som. To kjappe til:

- "Kjøp nå"-knappen; Fyller kunder inn adresseinfo på paypals sikre sider, så får jeg all nødvendig info derfra? Jeg trenger mao ikke annet enn akkurat den knappen?

- Om jeg oppretter paypal business account, kan kunder betale med visa uten å ha paypal-konto?

kongen

kongemedlem
Takk for svar, folkens.

Kongen: Du traff spikeren på hodet, ser det ut som. To kjappe til:

- "Kjøp nå"-knappen; Fyller kunder inn adresseinfo på paypals sikre sider, så får jeg all nødvendig info derfra? Jeg trenger mao ikke annet enn akkurat den knappen?

- Om jeg oppretter paypal business account, kan kunder betale med visa uten å ha paypal-konto?

- "Kjøp nå" knappen gir deg all nødvendig info som navn/adresse osv. Du trenger ingenting annet enn den knappen. Du får infoen på epost og i kontrollpanelet i PayPal når du er innlogget.

- Med Paypal Business account kan kunder betale direkte med kort uten å måtte opprette en PayPal konto.

Topp